یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که حوزه آموزش عالی را با نگرانی روبرو کرده است پذیرش معنادار گروهی خاص به عنوان دانشجویان ستاره‌دار است.

زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مشکل پرونده دانشجویان ستاره دار و ابهاماتی که در گزینش و نحوه پذیرش آن‌ها وجود دارد یکی از چالشهای مهم و نگران کننده در حوزه "آموزش عالی" کشور به حساب می‌آید. 

وی گفت: ما اعتقاد داریم اگر گروهی افراد توسط "وزارت اطلاعات" غیر مجاز برای پذیرش معرفی شوند حتما سابقه آن‌ها از لحاظ قضایی، حقوقی، امنیتی با مشکلاتی همراه است که نباید این سابقه در پذیرش آن‌ها با سهل انگاری و بی‌توجهی مواجه شود. 

وی با بیان اینکه حضور و ادامه تحصیل در مقطع کار‌شناسی ارشد و دکتری باید با دقت و تیزبینی رصد شود، خاطر نشان کرد: "وزارت علوم" بدون درنظر گرفتن استعلام از وزارت اطلاعات این افراد را مجاز به انتخاب رشته اعلام کرده است اما ما معتقدیم وزارت اطلاعات وقتی کسی را غیر مجاز برای ادامه تحصیل به عنوان دانشجوی ستاره‌دار اعلام می‌کند باید فرد از لحاظ قضایی و حقوقی و امنیتی با مشکلاتی همراه باشد که این مشکلات امنیت و سلامت دانشگاه را تهدید می‌کند. 

وی افزود: ما نمی‌خواهیم گروهی فضای دانشگاه‌ها را به سال ۸۸ مبدل سازند و با جدیت پیگیر این موضوع هستیم و در صورت عدم همکاری وزارت علوم به صورت قانونی با ادامه تحصیل این افراد برخورد می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار