وزیر علوم در حاشیه پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: وضعیت دانشجویان ستاره دار به حکم قانون به هیئت مرکزی گزینش واگذر شده است.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حاشیه پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی، فرجی دانا وزیر علوم و تحقیقات در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت دانشجویان ستاره دار گفت: به حکم قانون وضعیت این دانشجویان ستاره دار به هیئت مرکزی گزینش واگذار شده و در کمیسیون آموزشی مورد بحث قرار گرفته است. 

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت مرکزی تعیین می‌شود و در مصوبات اعلام شده گفته شده که نه قوه قضاییه و نه قوه مقننه وارد احکام هیئت مرکزی گزینش نشوند. 

وی عنوان کرد: حتی به صراحت اعلام شده کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان عدالت اداری هم در این مسئله وارد نشوند. 

وزیر علوم افزود: به همین دلیل فکر می‌کنم باید تابع قانون باشیم و به اختیارات هیئت مرکزی گزینش دخالت نکنیم و به کارشان احترام بگذاریم.


پشتیبانی فعالیت های بنیاد ملی نخبگان هستیم
 وزیر علوم تحقیقات در خصوص تسهیلات بنیاد ملی  نخبگان در حاشیه برگزاری مراسم پانزدهمین  جشنواره جوان خوارزمی در جمع  خبرنگاران گفت:  بنیاد ملی  نخبگان در سندی که تدوین کرده است وظایفی که برای آن تعریف شده که یکی حمایت مختلف از اینها و حمایت از برگزیدگان جشنواره به خصوص جشنواره جوان خوارزمی است.

 وی اظهار داشت: ما باید اجازه بدهیم به بنیاد که به وظایف خود عمل  کند و وزارت علوم هم پشتیبان فعالیت های بنیاد ملی نخبگان است.

وی توضیح داد: البته اموری که به وزارت علوم مربوط می شود را انجام می دهیم و همچنین دانشگاه ها پرونده های برگزیدگان جشنواره را بررسی می کند و در صورت داشتن کیفیت لازم از دوره کارشناسی بدون کنکور پذیرش خواهند شد.


 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار