رئیس مجلس تاجیکستان گفت: تاجیکستان از ابتدا طرفدار حقوق هسته‌ای ایران بوده و می‌ماند و آنچه که در این اجلاس در ارتباط با سوریه بیان شد ما نیز طرفدار آن هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،  شکر جان، رئیس مجلس تاجیکستان در نهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی گفت: روحیه همایش در شهر زیبای تهران به ما این امکان را می‌دهد که ظهورات و تهدیدات را جواب دهیم.  
 
وی افزود: وظیفه ما وسعت بخشیدن به همکاری‌های سازمانی، سیاسی و اقتصادی و به دست آوردن هدف‌های رشد استوار است.  
 
 شکر جان ادامه داد:‌ تاجیکستان مایل است همکاری‌های سودمندش را در سطح بالا گسترش دهد،؛ برای ما مایه مسرت است که کشورمان در گسترش فرهنگ اسلام نقش داشته. ما می‌خواهیم جایگاه خود را پیدا کنیم.  
 
رئیس مجلس تاجیکستان اظهار داشت: اکثر مردم کشور ما مسلمان هستند و با بررسی پیچیدگی جهان معاصر و ارزش‌گذاری بر دین مبین اسلام ما جانب‌دار گفتگوی تمدن‌ها هستیم و تاکید می‌نماییم فرهنگ را باید حفظ نمود.  
 
وی ادامه داد:‌ با سفارش رئیس جمهور تاجیکستان نخستین کتاب قران کریم به زبان تاجیک انتشار یافته و در اختیار مردم قرار گرفته است، ما در آینده نقشه‌های واضحی داریم و علاقمندیم سایر کشورها نیز به آن توجه کنند.  
 
شکر جان  تاکید کرد:‌ تاجیکستان از ابتدا طرفدار حقوق هسته‌ای ایران بوده و می‌ماند، همچنین آنچه که امروز در این اجلاس در مورد سوریه عنوان شد طرفدار آن نیز هستیم و می‌خواهیم ملت سوریه هرچه زودتر به حقوق خود دست یابد.  
 
رئیس مجلس تاجیکستان گفت: باید همدل باشیم زیرا در این حالت است که مسئله‌ها هر چه زودتر راه‌حل‌های خود را عیان می‌سازند.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: من امیدوارم که این کنفرانس راه همبستگی کشورهای مسلمان را بیش از پیش باز کرده و تاثیر بسزایی در این امر داشته باشد.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار