رئیس مجلس سوریه گفت: براساس آمار غربی‌ها در حال حاضر 40 هزار تروریست از 83 کشور دنیا در سوریه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد جهاد الحام رئیس مجلس سوریه در نوبت عصر اولین روز کنفرانس اجلاس مجالس کشورهای اسلامی در ابتدای سخنان خود گفت:‌ درود عربی و اسلامی خود را به حضور حضار عرض می‌کنم،‌ از کشوری که صابر و شکیبا بوده و ملت آن در برابر تروریسم بین‌المللی قد علم کرده است.  
 
وی افزود: سوریه برای رویارویی با کشورهایی که گوشت‌خوار و آدم‌خوار بوده و می‌خواهند علیه سوریه اقدام کنند.  
 
الحام ادامه داد: این تروریست‌ها با حمایت غرب و آمریکا بنا دارد زیرساخت‌های کشور سوریه را از بین ببرد و بافت جمعیتی این کشور که از هزاران سال قبل به هم پیوسته را از بین ببرند،‌آن هم در منطقه‌ای مالامال از کشمکش.
 
رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه این کشور بهترین کشور است گفت:‌ این کشور الگوی زندگی مسالمت‌آمیز است.  
 
وی در ادامه از عملکرد مجالس کشورهای اسلامی انتقاد کرد و بیان داشت: در تاسیس این اتحادیه تعهد کردیم در امور کشورهای دیگر دخالت نکنیم اما امروز کشورهایی در اتحادیه ما عضو هستند که شبانه‌روزی علیه کشور سوریه کار می‌کنند و تحت عناوینی از جمله دموکراسی در امور کشور سوریه دخالت می‌کنند که این مسئله نه با منشور سازمان ملل و نه با منشور اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی سازگار است.  
 
الحام تاکید کرد: این دخالت‌ها به دخالت نظامی تبدیل شده چرا که گروهک‌های تروریستی و نیروهای مسلح توسط کشورهای همسایه برای مبارزه با مردم و نظام سوریه به این کشور اعزام شده است.  
 
رئیس مجلس سوریه خاطرنشان کرد: در حال حاضر براساس آمار غربی‌ها 40 هزار تروریست از 83 کشور دنیا در سوریه حضور دارد.  
 
وی ضمن انتقاد مجدد از عملکرد اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت: متاسفانه امروز برخی کشورهای مسلمان میلیاردها هزینه می‌کنند تا مسلمانان هم را بکشند و این در حالی است که یک فتوای واحد از اینها برای جنگ با اسرائیل صادر نشده است.  
 
الحام در ادامه به اوضاع داخلی سوریه اشاره کرد و بیان داشت:‌برخی کشورها دولت ما را به تخریب مدارس متهم می‌کنند آن هم براساس فیلم‌های بیگانگان و شبکه‌های گمراه کننده،‌این در حالی است که این اخبار کذب بوده و کلیساها و مساجد ما فقط و فقط توسط غرب و گروه‌های تروریستی تخریب می‌شوند.  
 
رئیس مجلس سوریه ادامه داد: ما به سیستم بهداشتی و آموزشی خود می‌بالیم که آموزش پزشکی و بهداشت و درمان را رایگان در اختیار مردم گذاشتیم.  
 
وی با بیان اینکه سوریه،  سوریه خواهد بود و ملت ما گونه دیگری را نخواهند پذیرفت، اظهار داشت: وقتی ناوهای آمریکا و فرانسه با کمک اسرائیل علیه سوریه آماده می‌شوند هدف آنها، هدف قرار دادن مقاومت و فلسطین است که آمریکا می‌خواهد نوعی مصالحه دروغین تحمیل کند.  
 
الحام در ادامه تصریح کرد: برای حل معضل سیاسی سوریه به سمت اصلاحات سیاسی حرکت کرده و به تکثرگرایی تاکید کردیم.  
 
رئیس مجلس سوریه اظهار داشت: ما می‌توانیم با گفتگویی جدی به یک فرمول جهت ساختن آینده سوریه برسیم.  
 
وی در ادامه به نشست ژنو 2 اشاره کرد و گفت:‌شرکت ما در گفتگوی ژنو 2 بدون پیش شرط،‌نشاندهنده عزم و اراده ما برای دستیابی به گفتگوی مسالمت‌آمیز است.  
 
الحام با اشاره به فرمانبری معارضان سوریه از آمریکا افزود: کسانی که خود را نماینده معارضه می‌نامند افرادی هستند که توسط آمریکا انتخاب شده و هیچگونه قدرتی برای تصمیم‌گیری ندارند مگر اینکه با استعلام از وزیر سابق آمریکا از دمشق کاری کنند.  
 
رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که سوریه از مشکلات رهایی یابد، اظهار داشت: آینده سوریه فقط باید توسط مردم این کشور آن هم از طریق صندوق رای ساخته شود نه از طریق بمب و توسط آمریکا و غرب، بنابراین صندوق‌های رای سرنوشت سوریه را مشخص می‌کنند.  
 
وی در ادامه خطاب به حاضرین در نهمین مجالس کشورهای اسلامی گفت:‌ این کنفرانس امروز در برابر یک آزمون قرار دارد و آن چیزی که در سوریه شاهد آن هستیم باید با احساس مسئولیت مرتفع شود.  
 
الحام ضمن هشدار به کشورهای حامی تروریست، افزود: اعزام تروریست نه فقط برای سوریه بلکه برای منطقه خطرناک است و ما اگر از مسئولیت خود دست بکشیم زمینه برای گسترش تروریسم بیشتر خواهد شد.  
 
رئیس مجلس سوریه در پایان گفت:‌ از تلاش جمهوری اسلامی ایران مخصوصا رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به خاطر مواضع عادلانه و دفاع از حقوق ملت سوریه قدردانی می‌کنیم و به تلاش‌های مجلس شورای اسلامی ارج می‌نهیم.  
 
اضافه می‌شود؛‌ در پی سخنرانی رئیس مجلس سوریه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان که ریاست این نشست را بر عهده دارد گفت؛ امیدواریم مسائلی که در سوریه وجود دارد رفع شود و مردم شریف سوریه زندگی خوبی داشته باشند.  
 
گفتنی است؛ نهمین دوره اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی از صبح امروز سه‌شنبه (29 بهمن‌ماه) در تهران آغاز شده است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، مجلس ، سوریه ، تروریست ، الحام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۱:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
ای ملتهای جهان به داد مردم غزه و سوریه برسید ریختن خون ملت فلسطین و سوریه به دستور امریکا و اسراییل هست و مرگ به نیرنگشان و درود بر ملت مقاوم و بیدار فلسطین و سوریه ودرود بر اقای بشار اسد.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
بیچاره مردم سوریه..لعنت خدا بر ظالمین..به امید نابودی اسرائیل و آمریکا و متحدانشون...
آخرین اخبار