زنان ۵ برابر مردان به "سندرم روده تحریک پذیر" مبتلا می‌شوند

زنان ۳ تا ۵ برابر بیشتر از مردان به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا می‌شوند و اغلب مبتلایان به این بیماری را افراد جوان و میانسال تشکیل می‌دهند.

 نادر شریف‌زاده متخصص بیماری‌های گوارشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: "سندرم روده تحریک پذیر" به علت انقباض‌های طولانی و شدید ماهیچه‌های صاف روده‌ها به وجود می‌آید که علت این انقباض‌ها در مواردی‌ مشخص نیست. 

وی با اشاره به اینکه تغییرات اجابت مزاج به صورت اسهال غیر خونی و یا یبوست متناوب از علائم اصلی سندرم روده تحریک پذیر است، تصریح کرد: ممکن است فرد در نتیجه ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر دچار دل درد‌های شدید شده و نتواند فعالیت‌های عادی خود را به درستی انجام دهد. 

 شریف‌زاده با بیان اینکه سندرم روده تحریک پذیر می‌تواند سال‌ها موجب آزار و اذیت فرد مبتلا شود، یاد آور شد: زنان بیشتر گرفتار سندرم روده تحریک پذیر شده و عوارض بیماری در آن‌ها شایع‌تر است. 

وی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، زنان ۳ تا ۵ برابر بیشتر از مردان به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا می شوند و اغلب مبتلایان به این بیماری را افراد جوان و میانسال تشکیل می‌دهند. 

شریف‌زاده خاطر نشان کرد: سندرم روده تحریک پذیر تا حد بسیار زیادی قابل درمان بوده و فرد مبتلا با رعایت دستورات پزشک می‌تواند زندگی لذت بخش و آرامی داشته باشد. 


انتهای پیام/

برچسب ها: مردان ، سندرم ، روده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار