مدیر سیمای بوسنیایی شبکه سحر :

سیمای بوسنیایی شبکه سحر نیازمند توسعه کمی برای حضور در میدان رقابت رسانه ها در بالکان است

مدیر سیمای بوسنیایی شبکه بین المللی سحر در آستانه هجدهمین سالگرد راه اندازی این سیما، ضمن تأکید بر لزوم 24 ساعته شدن سیمای بوسنیایی، به تشریح اهداف تأسیس آن پرداخت.

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون  باشگاه خبرنگاران به  نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، مهدی حیدری مدیر سیمای بوسنیایی این شبکه در تشریح اهداف تأسیس این سیما در گفت و گو با روابط عمومی شبکه سحر گفت: بوسنی و هرزگوین از سه قوم مسلمان‌ها، صرب‌ها و کروات‌ها تشکیل شده است. صرب‌های بوسنی به خاطر ریشه مشترک نژادی‌شان مورد حمایت صربستان هستند و کروات‌های بوسنی هم به همین دلیل مورد حمایت کشور همسایه، کرواسی قرار دارند؛ یعنی دو قوم صرب و کروات توسط دو کشور قدر همسایه مورد حمایت هستند؛ اما در این میان مسلمانان هیچ حامی ندارند و هیچ کشور همسایه‌ای نیست که مسلمان باشد و بتواند آنها را حمایت کند. یکی از انگیزه‌های ما در سیمای بوسنیایی این است که از منافع مسلمانان بوسنی حمایت کنیم.
 
او اضافه کرد: دومین هدف ما این است که اخبار و اطلاع‌رسانی درستی از جهان اسلام به آن‌ها ارائه کنیم. از آنجایی که بوسنیایی ها جمعیتی کوچک و مسلمان هستند، مسلمانان بوسنی کمتر این امکان را دارند که یک کانال مستقل اسلامی داشته باشند و برنامه‌های مذهبی دلخواهشان را از آن طریق ببینند. ما این هدف را برای خودمان تعیین کرده‌ایم که اخبار و اطلاعات درست را در سریع‌ترین زمان ممکن به مخاطبانمان برسانیم و برنامه هایی مطابق با ذائقه دینی و اسلامی این مردم بدانها ارائه کنیم.
 
مدیر سیمای بوسنیایی افزود: هدف سوم ما این است که بتوانیم با تهاجم فرهنگی غرب در منطقه مقابله کنیم. غرب به شدت این منطقه را مورد تهاجم فرهنگی خودش قرار داده و چند سالی است که با تولید و پخش سریال‌ها و فیلم‌های هالیوودی در جهت آلوده کردن این فرهنگ اقدام می‌کند. ما در کنار این شبکه‌های غربی به  نمایش یک چهره  پاک از رسانه پرداخته‌ایم، به طوری که علاقه مخاطبان را هم به خود جلب کرده‌است.
 
وی خاطر نشان نمود: یکی دیگر از اقدامات مهم ما در این بخش از جهان، گسترش همکاری با رسانه‌های منطقه بوده است. به این ترتیب امکان برنامه‌سازی در آن مکان برای ما فراهم شد. ما همزمان به تعداد خبرنگارهایمان در شهرهای مختلف اضافه کردیم. در چهار کشور و شهرهای مختلف منطقه، به ویژه بوسنی خبرنگارانی داشتیم که برای ما گزارش و خبر تهیه و ارسال می‌کردند و همین گونه اقدامات باعث شد تا در گذر 18 سالی که از راه اندازی این سیما سپری شده است، هر روز در مسیر پیشرفت و توسعه باشیم، اما با توجه به اینکه رقیبان قدرتمندی در منطقه دست به کار شده اند، ضرورت دارد که صدا و سیمای ج.ا.ا توجه ویژه ای  به شبکه سحر  و سیمای بوسنیایی آن کرده و با توسعه زمان پخش و تقویت همه جانبه، این سیما را در میدان رقابت تنگاتنگش با رسانه های رقیب یاری رسانند.
 
سیمای بوسنیایی شبکه سحر هم اکنون تنها 5 ساعت در شبانه روز به پخش برنامه های مخاطبان خود می پردازد که در مقایسه با شبکه های رقیب آن، زمان بسیار کمی به شمار می رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شبکه ، سحر ، بوسنیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار