پایگاه اینترنتی ویکیلیکس روز سه شنبه به نقل از مدارک ارائه شده از سوی "ادوارد اسنودن"، اعلام کرد: آژانس امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) و ستاد مرکزی ارتباطات دولت انگلیس (جی.سی.اچ.کیو) از این پایگاه اینترنتی و خوانندگان آن جاسوسی کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پایگاه اینترنتی ویکیلیکس روز سه شنبه به نقل از مدارک ارائه شده از سوی "ادوارد اسنودن"، اعلام کرد: آژانس امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) و ستاد مرکزی ارتباطات دولت انگلیس (جی.سی.اچ.کیو) از این پایگاه اینترنتی و خوانندگان آن جاسوسی کرده‌اند.

ویکیلیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد براساس یکی از این اسناد ، آژانس امنیت ملی آمریکا از سال 2010 "جولیان آسانژ" را در فهرست افراد تحت تعقیب ، که شامل اعضای مظنون به ارتباط با القاعده می‌شود ، ثبت کرده است.

این پایگاه اینترنتی به نقل از سند دیگری که از "ادوارد اسنودن" ، مأمور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا  و افشاگر اسناد برنامه گسترده جاسوسی این کشور به دست آمده است ، اعلام کرد : آژانس امنیت ملی آمریکا و شریک انگلیسی آن ، ستاد مرکزی ارتباطات دولت انگلیس ، همچنین از ویکیلیکس و خوانندگان این سایت جاسوسی کرده‌اند.

"جولیان آسانژ" در بیانیه‌ای اعلام کرد : ویکیلیکس رفتار غیرقانونی آژانس امنیت ملی را به شدت محکوم می‌کند. ما از دولت اوباما می‌خواهیم دادستان ویژه ای برای تحقیق درباره گستردگی فعالیت مجرمانه ان.اس.ای بر ضد رسانه‌ها ، به ویژه ویکیلیکس تعیین کند.

پایگاه اینترنتی ویکیلیکس ، پایگاه تخصصی انتشار اسناد محرمانه به ویژه درباره ارتش آمریکا و تلکس‌های دیپلماتیک آمریکا ، اعلام کرد آژانس امنیت ملی آمریکا و همدستان انگلیسی آن هیچ احترامی برای قانون قائل نیستند.

ویکیلیکس همچنین معتقد است که هیچ نهادی از جمله آژانس امنیت ملی آمریکا نباید اجازه داشته باشد تا در مصونیت کامل بر ضد خبرنگاران عمل می‌کند.

ویکیلیکس خاطرنشان کرد از "بالتازار گارزون" قاضی سابق اسپانیایی ، که مسئولیت وکالت جولیان آسانژ و سایت وی را بر عهده دارد ، خواسته است تا پاسخ مناسب را تهیه کند.

آژانس امنیت ملی آمریکا از تابستان 2013 که "ادوارد اسنودن" کارمند سابق این نهاد اقدامات جاسوسی وسیع این آژانس را برملا کرد ، در مرکز یک رسوایی بزرگ قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار