زنجان/

زنجان جزء سه استان برتر در زمینه فرآوری بذر گندم

استان زنجان در زمینه تامین و فراوری بذر جو و گندم با پیشرفت 97 درصد نسبت به برنامه مصوب ،و با تولید کمی 10هزار تن جزو سه استان برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و اراضی زنجان سالیانه حدود 450هزار هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت محصولات کشاورزی زراعی قرار می گیرد.

مرادیان افزود: اصلی تر ین وظیفه این واحد نظارت بر کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی جهت بهبود کیفی و کمی این محصولات است.

وی از دیگر وظایف واحد زراعت جهاد کشاورزی راتشکیل کمیته های برداشت، ستاد بذر، طرح های مورد نظارت و اجرا شامل طرح های افزایش تولید گندم، برنج، حبوبات، دانه های روغنی، ذرت و نباتات علوفه ای را عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در زمین های زراعی استان قریب به 65 هزار هکتار از اراضی مورد عملیات خاکورزی حفاظتی قرار گرفته اند. اضافه کرد : 180 متقاضی نیز جهت خرید خاکورز حفاظتی معرفی شده اند.

مرادیان تاکید کرد :با به کارگیری 144 کارشناس 60 هزار هکتار از از مزارع تحت کشت گندم مورد نظارت بر حسن اجرای طرح قرار گرفته اند.

وی عملیات نظارتی بر 500 هکتار از اراضی تحت کشت کلزا، گلرنگ و آفتاب گردان روغنی نیز اجرا شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: طرح افزایش تولید ذرت و نباتات علوفه ای، حبوبات، برنج و سبزی صیفی نیز به مرحله اجرا رسید که در برخی از این اقلام مانند ذرت این میزان رشد 50 درصدی را از خود نشان می دهد./س

برچسب ها: زنجان ، فرآوری ، بذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.