مهمترین عناوین روز گذشته این صفحه به شرح زیر می‌باشد .


ايران و گروه 1+5 (آمريکا، انگليس، فرانسه، چين و روسيه به علاوه آلمان) از روز سه‌شنبه در تلاش برای تبديل توافقنامه موقت هسته‌ای به توافقنامه بلند مدت مذاکره خواهند کرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست مدعی شد : در حالی که قرار است مذاکرات هسته‌ای ایران امروز در وین آغاز شود اما امید چندانی به موفقیت آن وجود ندارد.
موسسه علوم و امنیت بین المللی در آستانه مشست وین، در مقاله ای به قلم "دیوید آلبرایت" و "پائولینا ایزویج" نوشت: انتظار نمی‌رود گام‌های موقت بر اساس طرح اقدام مشترک ژنو بر برنامه توسعه و تحقیق سانتریفوژهای ایران تاثیر جدی داشته باشد.
"کریستین ساینس مانیتور" نوشت ایران امروز (سه شنبه) در حالی با آمریکا و دیگر قدرت های جهانی در وین درباره برنامه هسته‌ای این کشور در ازای لغو تحریم‌ها گفتگو می‌کند که دستیابی به پیشرفتی در این مذاکرات قطعی نیست.
فایننشال تایمز نوشت با از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه پنج بعلاوه یک، دیپلمات‌های غربی درباره امکان دستیابی به موقع یک توافق هسته‌ای تردید دارند.
دیپلمات‌های عربی از اختلاف دیدگاه گسترده روسیه و شورای همکاری خلیج فارس بر سر پرونده هسته ای ایران و بحران سوریه خبر دادند.
"نفتالی بنت" در چهلمین نشست سالانه رؤسای سازمان‌های بزرگ یهودیان آمریکا در بیت المقدس اعلام کرد "جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا، ضدیهود نیست، و آمریکا « بزرگترین متحد ماست.»
وندی شرمن معاون جان کری و رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در گفتگو با سی‌ان‌ان تصریح کرد :‌ مذاکرات وین نیز بر اساس گام نخست توافق‌نامه پیش می‌رود و ما در انتظار گام‌های بعدی هستیم .
وزیر خارجه کشورمان تأکید کرد، موضوع گفتگو فقط برنامه هسته‌ای ایران است و هیچ موضوع دیگری از جمله توان نظامی ایران در این گفتگوها نیست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار