دبیرکل اتحادیه بین المجالس اسلامی با تاکید بر اینکه اتحادیه مخالف تحریم علیه کشورهای عضو است گفت: تحریم‌های سیاسی و اقتصادی یکی از موانع تحقق بیانیه‌های حقوق بشر هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمود ارول قلیچ دبیرکل اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی در نشست امروز این اتحادیه که هم اکنون در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در تهران برگزار می‌شود و از دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به خاطر ترتیبات بسیار مناسب این اجلاس بسیار سپاسگزاریم.  
 
وی ادامه داد: پارلمان جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۹۹ در راستای برگزاری اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اقدامات بسیار ارزنده ای انجام داده است و امیدواریم در پانزدهمین سالگرد این اجلاس، نمایندگان پارلمانهای کشورهای اسلامی دست به دست یکدیگر دهند تا اهداف این اجلاس محقق شود.  
 
دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی اظهار داشت: امروز شاهد حضور ۲۸ رئیس مجلس، ۱۱ نایب رئیس مجلس و نمایندگان ۴۸ کشور و نمایندگان ۱۷ کشور و سازمان‌های ناظر در این اجلاس هستیم، حضور گسترده این کشور‌ها در اجلاس تهران نشان می‌دهد که اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی امروز به یک نهاد مهمی برای تحقق اهداف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دمکراسی میان کشورهای اسلامی تبدیل شده است.  
 
وی اظهار داشت: امروز اتحادیه بین المجالس اسلامی به مرکز مشاوره و رایزنی در جهت ارتقاء دمکراسی و زمامداری در کشورهای اسلامی تبدیل شده است، که می‌تواند کمک ارزنده‌ای را برای حل و فصل مسائل اجتماعی و سیاسی کشورهای اسلامی کند، این اتحادیه می‌تواند کمک ارزنده‌ای برای هماهنگی سیاست‌های کشورهای اسلامی در جهت تحقق عدالت انجام دهد.  
 
تاکید کرد: این اتحادیه می‌تواند نقش ارزنده‌ای برای ارتقاء تفاهم، بردباری و کمک به دوستی در پارلمان‌ها ایفا کند، امروز وظیفه کشورهای اسلامی کمک به ارتقای صلح و امنیت در جهانی است که با تهدیدهای مختلف روبرو شده است، جهان امروز ما نیاز مبرم به صلح و امنیت دارد و براین اساس باید با تروریسم، فرقه گرایی و تحجر گرایی در تمام اشکال مبارزه کرد.  
 
وی ادامه داد: این اتحادیه به مسئله فلسطین به عنوان اصلیترین مسئله جهان خصوصا در خاورمیانه نگاه می‌کند و براین باور است که باید ‌‌نهایت همکاری را در جهت کمک به مردم فلسطین و ارتقای صلح و امنیت در سراسر جهان و خاورمیانه انجام دهد.  
 
دبیرکل اتحادیه بین المجالس اسلامی در ادامه بر لزوم استقرار صلح و جلوگیری از کشتار جمعی و تبعیض و لزوم جمع آوری سلاح‌ها به تحریم‌های سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.  
 
وی افزود: تحریم‌های سیاسی و اقتصادی یکی از موانع تحقق بیانیه‌های حققو بشر هستند و مانع تحقق اهداف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور‌ها می‌شوند، ما مخالف وضع تحریم‌ها علیه هریک از کشورهای عضو وخواهان رفع موانع هستیم و‌‌نهایت تلاش را برای کمک به کشورهای عضو انجام خواهیم داد.
 
قلیچ در ادامه به لزوم کمک به کشورهای عضو جهت مبارزه با بلایای طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: باید کشورهای عضو جهت مهار بیماری‌های اپیدمی و استقرار بهداشت به یکدیگر کمک کنند و از طرف دیگر خانواده و حفظ انسجام آن یکی دیگر از اهداف اصلی ‌آن است.  
 
وی از پارلمان‌های کشورهای اسلامی درخواست کرد که قوانینی وضع کنند تا به حفظ انسجام خانواده و کودکان کمک کند، چرا که کودکان با مشکلات و تهدیدات زیادی مواجهند و به همین دلیل باید از حقوق آن‌ها به عنوان آینده سازان دنیا دفاع کرد و از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اجلاس ، روسای ، مجالس ، کشور ، قلیچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار