شبکه تلویزیونی فرانس24 گزارش داد سه ماه پس از توافق تاریخی ژنو، ایران و قدرتهای بزرگ امروز در وین گرد هم آمده‌اند تا درباره توافقی نهایی بر سر برنامه هسته ای‌ایران، گفتگو کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس 24 ،‌ این شبکه می افزاید : در حال حاضر فقط توافقی موقت و شش ماهه بین آنها به دست آمده است. دیدار وین قرار است سه روز به طول انجامد اما جوی از خوش بینی بر این مذاکرات حکمفرما نیست.

بر اساس این گزارش ، مذاکرات دشوار به نظر می‌رسد. وزیر امور خارجه ایران و مسئول بلندپایه سیاستهای خارجی اتحادیه اروپا وارد وین شده‌اند و قرار است  روز سه شنبه نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان نیز به این گفتگوها بپیوندند.

کاترین اشتون مسئول بلندپایه سیاستهای خارجی اتحادیه اروپا گفت : من به طور احتیاط آمیزی درباره آنچه در روزهای آینده آغاز خواهد شد خوش‌بین هستم. این بسیار مهم است و به راهی منتهی خواهد شد که باید در پیش گرفته شود.

توافقی موقت در ماه نوامبر به دست آمد تا همه طرفها فرصتی برای محک زدن صداقت یکدیگر به دست آورند. ایران پذیرفته است بخشی از فعالیتهای هسته ‌ای‌اش را در برابر کاهش تحریم ها ، به حال تعلیق درآورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار