روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به آغاز مذاکرات ایران و ۱+۵ برای دستیابی به توافق دائمی در مورد برنامه هسته‌ای کشورمان مدعی شد : در وهله اول خوشبینی چندانی به این مذاکرات وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه نیویورک تایمز با انتشار مطلبی در مورد آغاز مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در وین برای دستیابی به توافقی نهایی در مورد برنامه هسته‌ای تهران مدعی شد که در وهله اول خوشبینی چندانی نسبت به (موفقیت) این مذاکرات که احتمالا یک سال به طول بینجامد، وجود ندارد.

این نشریه با اشاره به فضای سیاسی داخلی آمریکا عنوان داشت: کنگره امریکا نسبت به انگیزه‌های ایران بی‌اعتماد است. اما اوباما نسبتاً دیدگاه خوشبینانه‌تری داشته و عنوان کرده است شانس موفقیت مذاکرات 50 درصد است.

نیویورک تایمز با اشاره به تهدیدات آمریکا مدعی شده است که شکست مذاکرات ممکن است منجر به اتخاذ گزینه نظامی شود.

در این مطلب ادعا شده است که دستیابی به توافق دائمی بسیار پیچیده است زیرا مواردی همچون سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران، آینده تأسیسات اتمی فردو، راکتور اراک و بازدید بازرسان بین المللی از پارچین باید مورد بررسی قرار گیرد.

در همین ارتباط این روزنامه با استناد به گفته‌های یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد، مذاکرات امروز تنها آغازی است از یک فرایند طولانی و سخت که به مرور پیچیده‌تر نیز می‌شود.

با این حال یک دیپلمات غربی که درگیر مذاکرات وین است به نیویورک تایمز گفته است که دور اول گفتگوهای ایران و 1+5 برای دستیابی به توافق دائمی احتمالا سه روز طول خواهد کشید و احتمالا بر چگونگی هدایت و اجرای مذاکرات متمرکز خواهد بود. به گفته وی،‌ تشکیل کارگروه‌ها، سطح کارشناسان فنی، مباحث و سرفصل‌های مذاکرات و ترتیب آن‌ها و دفعات و فاصله‌زمانی دورهای بعدی مذاکرات و گفتگوها از موضوعات مطرح در این نشست خواهد بود


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار