اختتامیه دوازدهمین اردو جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد و محمدحسین آیتی، معاون دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دوازدهمین اردو جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل که با پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان، شوق و شور بی اندازه‌ای را به خود گرفته بود در روز جمعه ۲۶ بهمن به پایان خود رسید.

در این اختتامیه از برگزیدگان مسابقات دانشجویی و همچنین نشریات برتر دانشجویی تقدیر شد و به برگزیدگان جوایزی اهدا گردید.

همچنین در این اختتامیه با مهمان نوازی و بیان گرم و صمیمی شهردار مشهد و شور و شوق دانشجویان برگزیده مسابقات دانشجویی در طول اردو ، بسیار صمیمی برگزار شد.

محمدحسین آیتی، معاون دانشجویی وزارت بهداشت به صحبت کوتاهی در جمع دانشجویان حاضر در اردوی جهاد اکبر۱۲ و اشاره به بیان دو نکته اساسی بسنده کرد.

معاون دانشجویی وزیر بهداشت ضمن تاکید بر دو امر سبک زندگی اسلامی و همچنین طرح بحث جمعیت و نیاز جامعه به افزایش قشر جوان با توجه به بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)، صحبت های خود را ذیل این دو مبحث اینگونه بیان داشت، درست است که رفع دغدغه های سیاسی بسیار مهم است ولی توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی هم مهم محسوب می شود و یکی از مباحث آن سبک زندگی است که نوع غلط آن باعث بسیاری از مشکلات شده است.

وی خاطر نشان کرد که بار عظیمی به خاطر بیماری های غیر واگیر بر دوش دولت است که ناشی از وضع نادرست تغذیه، تحرک، فعالیت، بهداشت و… است که با توجه به سفارشات حضرت آقا، ما هم انتظار داریم تشکل های فعال شما در این زمینه هم موثر واقع شود و سفارش من این است که نخست از خودتان شروع کنید و بحث تغذیه و فعالیت را در مورد خود سرو سامان دهید.

آیتی در بیان بحث دوم خود با تاکید بر اهمیت موضوع تشیع در طرح قضیه جمعیت، خطاب به دانشجویان، این چنین گفت: که، شما افسران جنگ نرم هستید و برنامه ریزی ها و توطئه های جهانی برای مقابله با شما شکل گرفته است که یکی از این برنامه های دشمنان، تلاش در بالا بردن سن ازدواج می باشد و در مقابل از شما دانشجویان دغدغه مند انتظار می رود که خلاف این جریان حرکت کنید و انشاءالله با رعایت سبک زندگی نیکوی اسلامی، زندگی پاک و نسلی سالم و صالح را پرورش دهید.

همچنین سید صولت مرتضوی شهردار شهر مقدس مشهد در ادامه پیرامون ویژگی های جوان انقلابی به ایراد سخنرانی پرداخت.

مرتضوی در ابتدا به بیان سه کلید واژه ای پرداخت که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی به آن ها اشاره کردند. مقام معظم رهبری دهه حاضر را دهه پیشرفت و عدالت تعریف کردند و امسال در پیام نوروزی خود که از شهر مشهد و از کنار حرم مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) منتشر شد امسال را سال دو حماسه، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام نهادند. کلید واژه ظریفی را حضرت آقا فرمودند و فضای موجود را تشبیه به یک پیچ کردند، پیچی سخت که تعبیر آن گذر از یک ورطه تاریخ بود.

مرتضوی ادامه داد، انسان ها برای رسیدن به کمال خلق شده و این کمال از دو منظر فردی و اجتماعی قابل توجهه است و خود کمالات اجتماعی هم به دو دسته معنوی و توسعه ای تقسیم می‌شود که جنبه ای از آن توسعه اجتماعی و دیگری توسعه اقتصادی است.

وی همچنین ادامه داد، ما برای رسیدن به کمال یک سری موانع بر سر راه داریم و این موانع که بخشی از آن درونی و بخشی از آن از جانب جهان بیرون ما بر ما تحمیل می شود را می توان تعبیر به پیچ تاریخی کرد. موانعی که بخش داخلی اش تهدید و تحریم و توهین و زشت نشان دادن چهره نظام اسلامی است و بخش داخلی آن هم نابخردی ها و سو تدبیر هاست.

وی ادامه داد حماسه سیاسی ما از دو منظر حائز اهمیت است و افزود، بحث دیپلماسی داخلی و انتخابات هایی را که با فضل الهی و همت مردم با عزت پشت سر گذاشتیم و خود یک دست آورد و سرمایه شد برای اینکه تکیه گاه دیپلماسی خارجی شود. این یعنی سفرا ، مسئولین و مذاکره کنندگان ما باید با استفاده از این ظرفیت ها و سرمایه ها در دیپلماسی خارجی حاضر شوند.

مرتضوی افزود، من عقیده ام بر این است که نقص و ضعف ما را اکنون مثل همیشه مرم ما دارند جبران می کنند و نمونه آن همین راهپیمایی ۲۲ بهمن است که مردم به رغم کاستی ها برای مقابله با دشمنان قسم خوردشان برای بی تاثیر نشان دادن گزینه‌های روی میز غرب حضور پیدا کردند.

 در پایان نیز لوح تقدیری به رسم یاوبود توسط علیرضا کریمی، دبیر اتحادیه به مرتضوی و آیتی اهدا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار