جشنواره موسیقی فجر به دیگر جشنواره های موجود باید محلی برای ارائه آثار و کارهای تازه باشد؛اما متاسفانه برخی از هنرمندان با آثار تکراری خود در جشنواره حضور پیدا می کنند.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين​المللي موسيقي فجر، محمد امین اکبرپور به همراه احمد مستنبط امسال با دو نوازی تار و تمبک در بخش نسلي دیگر جشنواره موسیقی فجر حضور دارد.
 
اکبرپور و مستنبط 29 بهمن ساعت 20 در سالن ارسباران  به صحنه مي​روند.   
 
اکبرپور درباره اجراي اين جشنواره گفت: در این کنسرت که در دستگاه سه گاه خواهد بود یادواره مرتضی خان محجوبی اجرا می‌شود که به زودی آن را در قالب یک اثر موسیقایی نيز منتشر مي‌شود.
 
این نوازنده تار توضيح داد: استاد مرتضی خان نی‌داوود یک صفحه موسیقی دارد که هشت دقیقه است. این کار بسط و گسترش دارد و بر اساس ردیف سه گاه استاد نی داوود با رویکرد بداهه نوازی دست به تصنیف زده‌ایم و چهار مضراب، دوضربی مویه با عنوان جنگ و ضربی مخالف با عنوان خزان ساخته‌ایم که امیدوارم مورد استقبال قرار بگیرد.
 
اکبر پور با تاکید بر این موضوع که جشنواره موسیقی فجر مانند دیگر جشنوارهای هم رتبه خود باید محلی برای ارائه آثار نو باشد، اظهار داشت: بسیاری از هنرمندان که بعضا در طول سال هم توانایی به صحنه رفتن را دارند با آثار تکراری به صحنه می‌روند که به نظرم با این کار به مخاطبان جشنواره توهین می‌کنند.
 
وی افزود:اگر قرار است بودجه جشنواره صرف این گروه‌ها شود بهتر است از آنها کارهای جدید خواسته شود.
 
این نوازنده تار حضور جوانان در بخش نسل دیگر را مثبت و قابل ستایش ارزیابی کرد و گفت: برگزاری کنسرت در تهران به دلیل بالا بودن هزینه سالن برای هر کسی مقدور نیست؛ به همین دلیل فضای جشنواره و تبلیغات راه را برای حضور جوانان باز می‌کند.
 
وی ادامه داد:کاش می‌شد همین سالن‌ها در طول سال با هزینه‌ای کمتر در اختیار جوانان مستعد قرار گیرد تا بتوانند استعدادها و ایده‌های نوی خود را پرورش دهند و آنها را به منصه ظهور برسانند؛ چرا که در قالب کنسرت و بازخورد مثبت و منفی مخاطبان می توان تجربه اندوزی کرد و کارهای بدیع خلق کرد.
 
محمدامین اکبر پور خواستار حضور دیگر ژانرهای موسیقی در بخش نسل دیگر شد و اضافه کرد: به نظرم باید برای همه ژانرهایی که نگاه مولف به موسیقی و هنر دارند احترام قائل شد و از آنها برای حضور در جشنواره موسیقی فجر دعوت کرد؛ این روند هم منجر به تبادل گفت وگو موسیقایی میان دو تفکر مختلف می‌شود و هم باعث شکوفایی استعدادها خواهد شد.
 
این موسیقیدان ادامه داد: جوان‌گرایی یکی از مولفه‌های قابل دفاع جشنواره موسیقی فجر در سه – چهار سال اخیر محسوب می‌شود؛ البته در این میان نباید از تجربه گران‌بهای پیشکسوتان غافل شد؛ می‌توان در قالب کارگاه یا سخنرانی از نظرات این اساتید نیز بهره جست.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.



انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار