عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: قوه قضاییه باید رویکرد فعلی خود را نسبت به احزاب منحله مشارکت و مجاهدین در سال جدید همچون گذشته با اقتدار ادامه دهد.

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره پیشنهادش به دولت پیرامون فعالیت احزاب در سال جدید اظهار داشت:‌ بررسی لایحه احزاب از سوی دولت باید اولویت کاری آنها در سال جدید قرار گیرد تا پس از ارائه لایحه هر چه سریعتر این امر به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون حمایت‌ از احزاب در حد زبان و گفتار بوده و در عمل هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است، گفت: اقدامات دولت در احیای خانه احزاب حاکی از این مطلب بود که به جای اصل قانون اصلاح احزاب به خواسته‌های اصلاح‌طلبان گرایش دارد.

مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه فعالیت خانه احزاب در شرایط کنونی فایده‌ای برای احزاب ندارد، بیان داشت: احیای این خانه در شرایط کنونی موجب افزایش اختلافات و تشنج‌ها خواهد شد و نقشی را در پیگیری امور خانه احزاب نمی‌تواند از خود ایفا کند.

این فعال سیاسی، اصلاح و تدوین قانون احزاب را برای فعالیت احزاب امری حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: لایحه احزاب در مرحله قبلی در کمیسیون بعد از بحث و جمع‌بندی رها شده که این مهم باید تکمیل شود و اظهارنظرهایی را که دولت از احزاب گرفته هر چه سریعتر به مجلس ارائه دهد تا این قوه بتواند این لایحه را نهایی و به تصویب برساند.

ترقی تداوم اقدامات مقتدرانه قوه قضاییه را درباره فعالیت احزاب منحله در کشور مهمترین اقدام در اینباره دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر قوه قضاییه با پافشاری و ایستادگی در اجرای مرّ قانون توانسته احزابی را که مخل امنیت کشور، اسلام و قانون اساسی هستند را از ادامه فعالیت منع کند که این اقدام بسیار شایسته و موثری برای جلوگیری از آسیب رساندن به بعضی عملکرد احزاب جهت تحزب‌گرایی در کشور است.

وی پیشنهادش را به قوه قضاییه در سال جدید اینگونه عنوان و تصریح کرد: قوه قضاییه باید رویکرد فعلی خود را نسبت به احزاب منحله مشارکت و مجاهدین در سال جدید همچون گذشته با اقتدار ادامه دهد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار