رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت:خواستار کاهش 6 درصدی تعرفه واردات تلفن همراه هستيم.

 ابراهیم درستی رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در حاشیه مراسم آغاز به کار دومین نمایشگاه تبلت و تلفن همراه، گفت: ما امیدواریم مسئولین به طور مستقیم کاری انجام دهند که بتواند به صورت قاطع مشکل قاچاق تلفن همراه در کشور را حل کند.
 
وی افزود: هم اکنون تعرفه واردات تلفن همراه 6 درصد است که 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز به آن اضافه می‌شود .
 
وی با اشاره به اینکه تلفن‌های تا مرز 400 هزار تومان 75 درصد از نیاز مردم را پوشش می‌دهند، اظهار داشت: 25 درصد از قاچاق تلفن همراه مربوط به گوشی‌های بالای 400 هزار تومان است که واردات آن برای قاچاقچیان مقرون به صرفه است.
 
وی ادامه داد: امیدواریم تعرفه واردات تلفن همراه اصلاح شود تا با اصلاح تعرفه قاچاق گوشی تلفن همراه به طور کامل از بین برود.
 
درستی به اشاره به اینکه هم اکنون واردات تلفه همراه 17 درصد است اظهار داشت: امیدواریم تعرفه واردات 6 درصد کاهش یابد و 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده مبنای تعرفه واردات گوشی تلفن همراه شود تا علاوه بر ساماندهی بازار تلفن همراه،سود و درآمد دولت نیز از محل تعرفه‌ تأمین شود.
 
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری همچنین به موفق نبودن طرح شبنم اشاره کرد و گفت‌:طرح شبنم موجب نفع دلالان و ضرر اصناف شد.
 
وی در خصوص برگزاری دومین نمایشگاه تبلت و تلفن همراه نیز گفت: از طریق برگزاری این نمایشگاه‌هاست که مردم  می‌توانند اجناس استاندارد را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنند.
 
همچنین در این نمایشگاه رییس شورای اصناف کشور با ابراز خرسندی از برپایی دومین نمایشگاه تبلت و تلفن همراه گفت:‌ بایستی در این نمایشگاه‌‌ها کالاهایی به نمایش گذاشته شود که مردم قدرت خرید آن را داشته باشند.
 
وی افزود: در این نمایشگاه‌ها علاوه بر افزایش سطح علمی مردم و علاقه‌مندان، بازدید کنندگان می‌توانند برندهای معتبر و  مطرح جهانی را بشناسند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه ، صوتی ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار