تهیه نقشه جامع زمین شناسی با تمام ابعاد در زمینه پهنه بندی حوادث طبیعی، ذخایر معدنی و ذخایر آب و خاک برای استان فارس الزامی است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محمد احمدی استاندار فارس در سی و دومین کنگره بین المللی علوم زمین و آب در شیراز گفت: در استان فارس مطالعات مقطعی و منطقه ای در مورد وضعیت زمین شناسی و ذخایر معدنی از سوی متخصصان انجام شده است اما کافی نیست.


وی ادامه داد: در استان فارس با توانمندی های ویژه معدنی دچار کاستی های زیادی در اکتشاف معادن هستیم و سرمایه گذارانی که در بخش معدن ورود می کنند اطلاعات کافی و جامعی را نمی توانند دریافت کنند.

استاندار فارس افزود: با حمایت نمایندگان مجلس و سازمان صنعت و معدن و تجارت 50 میلیارد ریال برای بخشی از مطالعات معدنی در نظر گرفته شده است.

احمدی بیان کرد:در بخشی از استان فارس مردم در ارتفاعات زندگی می کنند اما ایمن بودن این مناطق هنوز با مطالعات دقیق و جامع به اثبات نرسیده است.

وی گفت: دشت های استان فارس از نظر آب های زیرزمینی با تراز منفی مواجه است و این مهم در آینده نزدیک بحران فراگیر را برای این استان رقم خواهد زد.

استاندار فارس افزود: نبود بینش علمی، اطلاعات دقیق، مطالعات اصولی از آب و خاک و بهره برداری های بی رویه فارس را با بحران های جدی مواجه خواهد کرد.

احمدی ادامه داد:هم اکنون برای برخی از شهرستان ها باید از فاصله 50 تا 60 کیلومتری آب آشامیدنی تهیه شود و این درحالی است که برخی افراد هنوز بر توسعه کشاورزی اصرار می ورزند.

وی بیان کرد: دریاچه های بختگان و پریشان و حواشی باتلاق ها به دلیل بهره برداری بی رویه از چاه ها با کمبود آب و خشکیدگی مواجه شده اند و در آینده توفان های نمک به مشکلات فارس افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/ش



برچسب ها: ضرورت ، نقشه ، زمین شناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.