پارلمان اردن تلاش‌های کنست ( پارلمان ) رژیم صهیونیستی را برای پایان دادن به نظارت اردن بر مکان های مقدس مسلمانان و مسیحیان در شهر بیت المقدس به ویژه مسجد الاقصی مردود دانست .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین‌هوا ، کمیته ویژه فلسطین در مجلس نمایندگان اردن روز یکشنبه تلاش‌های نمایندگان کنست را برای تصویب قانونی با هدف  سلب نظارت اردن بر اماکن مذهبی در شهر بیت المقدس را مردود و غیر قابل قبول دانست . 

این کمیته  در بیانیه‌ای تاکیدکرد امان تلاش‌های رژیم صهیونیستی را از طریق کنست  برای سلب  نظارت اردن بر مقدسات اسلامی در شهر بیت المقدس محکوم می کند. 

کمیته فلسطین افزود پادشاه اردن ، دولت و مردم این کشور هرگز تصمیم رژیم صهیونیستی را نخواهند پذیرفت .

یحیی السود رئیس کمیته فلسطین گفت حملات وحشیانه و تعرضات مستمر نظامیان این رژیم به مسجد الاقصی با هدف  تقسیم این مکان مقدس ، سلب نظارت اردن بر مسجد الاقصی  و دیگر اماکن مقدس و تلاش برای تحمیل حاکمیت اسرائیل بر این اماکن صورت می گیرد و این اقدامات باید فوری متوقف شود.

کمیته امور فلسطین در پارلمان اردن در ادامه افزود در صورت تصویب هرقانونی در کنست برای پایان دادن به قیمومیت اردن بر مسجد الاقصی ،  دولت اردن بایدتصمیمات قاطعی برضد اسرائیل  اتخاذ کند.

 این کمیته افزود اردن در واکنش به اقدام احتمالی اسرائیل باید سفیر این رژیم را ازامان اخراج  و سفارتخانه اسرائیل و اردن را در امان و تل آویو  فوری تعطیل کند و سفیر اردن را از  تل آویو  فراخواند.

از طرف دیگر عبد الله النسور نخست وزیر اردن اعلام کرد بر اساس معاهده صلح که در سال 1994 میان اسرائیل و اردن به امضا رسید ، بر نظارت کامل اردن بر مکان‌های مقدس در شهر بیت المقدس تاکید شده است و اسرائیل باید به مفاد این معاهده پایبند باشد .

 بر اساس معاهده صلح وادی عربه که در سال 1994 میان اردن و اسرائیل به امضا رسید ، اداره  اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان  در شهر بیت المقدس به اردن واگذار شد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار