از نظر وزیر امور خارجه سابق فرانسه، ثمربخش بودن مذاکرات هسته ای موازنه قدرت در ایران، آمریکا، اسرائیل، عربستان، ابوظبی را اصلاح خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی فرانس24، در مصاحبه با "اوبر ودرین" وزیر امور خارجه سابق فرانسه درباره توافق هسته‌ای ایران با گروه پنج به اضافه یک به گفتگو نشست. 

مجری شبکه گفت : مذاکرات هسته‌ای ایران در جریان است. به نظر شما آیا فضا تغییری کرده است و می توان به توافقی (نهایی) بر سر برنامه هسته ای ایران امیدوار بود؟ ودرین پاسخ داد: به هر حال باید به این توافق دست یافت. 

وی مدعی شد: فشاری به ایران وارد می شود و همین مسئله انگیزه ای برای ایرانی‌ها شده است. 

ودرین افزود: از نظر اوباما او در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده است تا به جنگ هایی که بوش به راه انداخته است، پایان بدهد. رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد به هر ترتیبی از حمله به ایران جلوگیری کند و با همین هدف فعالیت می‌کند. اما در آمریکا، اسرائیل، عربستان، ابوظبی نیروهایی قدرتمند نمی‌خواهند که این روند (مذاکرات) ادامه داشته باشد. اما من فکر می کنم که اوباما قصد پیروزی دارد. اگر این مذاکرات به نتیجه برسد ایران به شکل قابل ملاحظه‌ای در عرصه‌های بین‌المللی مطرح خواهد شد و به کشوری نوظهور مبدل می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار