"حمید سلیمی" گفت: داوری جشنواره فیلم فجر امسال در تاریخ سینمای ایران برای همیشه ماندگار خواهد شد.

"حمید سلیمی"، منتقد سینما، در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص داوری جشنواره امسال گفت: با انتخاب یک تیم با تجربه، برای برگزاری جشنواره سی و دوم امیدوار بودیم که امسال با یک جشنواره، متفاوت رو به رو باشیم. 



زیرا جشنواره فیلم فجر امسال با برخورداری از یک شکل‌گیری مناسب، برنامه‌ریزی خوب و اضافه شدن بخش نوعی تجربه نوید یک فستیوال خوب را می‌داد. 

سلیمی ادامه داد: اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی به یک باره همه چیز تغییر پیدا کرد و به نظر من اتفاقات داوری امسال برای همیشه در تاریخ سینمای ایران با گرفتن آراء مردمی و کیفیت آثار ماندگار خواهد بود و برای "پرویز شهبازی" و" کیانوش عیاری" که فیلم‌های خوبی را از سوی آن‌ها دیده‌ایم اما برای نوع داوری آنها متاسفم و بیشتر از همه برای "فرامرز قریبیان" تاسف می‌خورم. 

این منتقد بیان کرد: رسالت سینمای ایران این نیست که داوران بر اساس فشارهای برخی خبرگزاری‌ها و مسئولان به قضاوت بپردازند و متاسفم که چنین اتفاقی در تاریخ سینما ایران ثبت شد. 

وی تصریح کرد: از دیگر انتقاداتم به داوری جشنواره فیلم فجر انتخاب فیلم‌نامه "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" به عنوان بهترین فیلم‌نامه و فیلم است زیرا این فیلم‌نام دوباره از دقیقه 40 به بعد دچار تغییر لحن می‌شود آیا فیلم‌نامه بهتر دیگری وجود نداشت؟

سلیمی ادامه داد: به انتخاب کارگردانی "رستاخیز" به عنوان سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی است زیرا این فیلم به جز تخریب کارگردانی ایران، دستاورد دیگری برای سینما نداشت. 

وی اظهار داشت: با تمام احترامم به فیلم‌ سینمای "شیار 143" به عنوان یک فیلم شریف، به نظر من این فیلم ویژگی زیادی برای انجام آن پروپاگاندای وحشتناک تبلیغاتی نداشت.  
 
این منتقد افزود: داوری جشنواره فیلم فجر زیر نظر عوامل بیروتی به صورت نامناسبی عمل کرد البته باید بگویم داوری فیلم فجر همیشه بد بوده و امسال نیز در بدترین نوع خود اتفاق افتاد.  
 
وی تصریح کرد: البته نباید از داوری خوب بخش نگاه نو و اهدای جوایزی به "سیزده" و به "چند مترمکعب عشق" گذشت.  
 
وی خاطر نشان کرد: به طور کلی هیئت داوران در بخش سودای سیمرغ اعتبار خود و جشنواره را زیر سوال بردند. 

گفتگو از منا شمسایی


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: داوری ، جشنواره ، عشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار