یک مقام سازمان ملل ضمن بی اهمیت برشمردن نتایج مذاکرات ژنو ۲ برای حل بحران سوریه، مدعی شد مذاکرات محرمانه دیگری در این مورد با مشارکت ایران، عربستان و آمریکا انجام می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه رای الیوم، یکی از مقامات سازمان ملل با اشاره به بی نتیجه بودن نشست ژنو 2 در دستیابی به هرگونه توافقی درباره آینده سوریه، تأکید کرد مذاکرات مهمی هم در شهر "برن" سوئیس و نه "مونترو" در جریان است.

این مقام مدعی شد  ایران به طور رسمی در کنار عربستان سعودی، آمریکا، روسیه و مقاماتی از نظام دمشق و معارضان سوری در مذاکرات برن حضور دارد این در حالی است که قطر از این مذاکرات دور مانده است.

این منبع افزود" این گفت و گوی سری بر تشکیل شورای نظامی برای اداره سوریه است که متشکل از نیروهای نظامی دولت و معارضان و نیز برخی افراد مستقل خواهد شد و اختیارات کاملی در مسئولیت اداره این کشور خواهد داشت

به گفته این منبع، براساس این مذاکرات ، "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه نیز برای یک دوره خاص در سمت خود اما به صورت نمادین و تا زمان دستیابی همگان به توافقی برای حذف وی از کادر رهبری،باقی می‌ماند.

این مسئول سازمان ملل خاطرنشان کرد مذاکرات برن به پیشرفت‌هایی نیر دست یافته است. وی از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد.

وی درخصوص نقش قطر نیز اظهار داشت به حاشیه رفتن قطر در پرونده سوریه در حال حاضر قابل موضوعی با اهمیت است؛به دلیل اینکه عربستان مدیریت پرونده معارضان و تسلیح و پشتیبانی آن‌ها را برعهده گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار