با تاکید بر اینکه باید خودمان را از سرمایه گذاری هایی که در گذشته اتفاق افتاده دور کنیم، گفت: هدف ما باید آوردن تکنولوژی های نو باشد چرا که توجه به مسائل مالی به تنهایی نمی تواند برای ما کارساز باشد بلکه بازار هذف و تکنولوژی روز مسائلی است که باید آنها را دنبال کنیم.

محمدرضا بهرامن نائب رییس خانه معدن ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص آمادگی معدن و صنایع معدنی کشور در فاز دوم هدفمندی، اظهار داشت: متاسفانه مبانی فاز اول به مرحله اجرا نرسید از این رو بخش ها با مشکلاتی مواجه شدند.

وی با تاکید بر شفاف سازی فاز دوم برای بخش های مختلف اقتصادی، گفت: اگر گام به گام برنامه هایی که پیش بینی شده است  را اجرا کنیم و همزمان به به بازارهای جهانی متصل شده، قیمت ها را آزاد و شرایط عرضه را مساعد کنیم قطعا بخش معدن میتواند طبق مبانی و اصول خود حرکت کند.

بهرامن ادامه داد: هم چنین لازم است "عوارض های تعریف نشده ای" که امروز در بخش معدن مطرح است را حذف کرده تا با چالش جدی در این حوزه مواجه نشویم.

نائب رییس خانه معدن با بیان اینکه یکی از پر انرژی ترین مصرف کنندگان صنعت بخش "معدن کاری" است، افزود: معدن فقط اکتشاف و استخراج نیست بلکه برای به دست آوردن ارزش افزوده لازم است تکنولوژی روز دنیا را وارد کشور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید خودمان را از سرمایه گذاری هایی که در گذشته اتفاق افتاده دور کنیم، گفت: عدم دستیابی به ارزش افزوده در بخش معدن موجب خروج ما از انتفاع و اقتصادی بودن شد.

بهرامن ادامه داد: لازم است شرایط و مهلت های تشویقی را در استراتژی خود تعریف کنیم تا با استفاده از این زمان تعیین شده بتوانیم به تکنولوژی دنیا دست یابیم. 

وی تصریح کرد: نباید تنها به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش های منابع طبیعی باشیم بلکه لازم است نگاهمان را به بخش معدن تغییر دهیم.

نائب رییس خانه معدن افزود: هدف ما باید آوردن تکنولوژی های نو باشد چرا که توجه به مسائل مالی به تنهایی نمی تواند برای ما کارساز باشد بلکه بازار هذف و تکنولوژی روز مسائلی است که باید آنها را دنبال کنیم.

انتهای پیام/                                                                             

برچسب ها: معدن ، سرمایه گذاری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار