هر سه روز ،‌ یک ایتالیایی خود کشی می کند که علت اصلی این خودکشی‌ها نیز بحران اقتصادی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روزنامه ایتالیایی زبان لیبرو،‌ بر اساس تحقیقات موسسه تحقیقات اجتماعی - اقتصادی، در ایتالیا از هر دو روز و نیم  یک شهروند خودکشی می‌کند. 

در سال 2013 میلادی 149 شهروند ایتالیایی خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داده‌اند. بحران اقتصادی و ناتوانی در رسیدن به پایان ماه، علت اصلی اغلب این خودکشی‌ها بوده است. 

این روزنامه نوشت، این افراد،‌ با نام "قربانیان بحران اقتصادی"،‌ "بایگانی" می‌شوند. اغلب این افراد، یعنی حدود نیمی از آنها کارفرمایان ایتالیایی هستند. در سال 2013 و در مقایسه با سال 2012 میلادی، تعداد کارفرمایان ایتالیایی که خودکشی کرده‌اند، دو برابر شده است. 

در سال 2012 میلادی، مطبوعات و رسانه‌های ایتالیایی بر چند برابر شدن تعداد خودکشی‌ها تمرکز کرده بودند. 

بر همین اساس، در سال 2012 میلادی 89 نفر از شهروندان ایتالیایی که 28 نفر از آنها صاحبان مشاغل بوده اند،‌ "قربانی بحران اقتصادی" شده و خودکشی کرده اند. 
بحران اقتصادی، دلیل اصلی این خودکشی ها از جنوب تا شمال ایتالیا بوده است. 

کارفرمایان و کارگرها ، هر دو گروه،‌ از جمله قربانیان این بحران اقتصادی هستند: چرا که کارفرمایان توانایی پرداخت حقوق کارکنان را ندارند و کارکنان نیز نمی‌توانند با حقوق دریافتی،‌ هزینه‌ها و مالیات‌های سنگین را پرداخت کنند. 

به عبارتی ، ‌کارگرها توانایی اداره کردن زندگی خود بدون داشتن کار را نداشته،‌ بنابراین، ‌به زندگی خود پایان می‌دهند. 

آمارهای خودکشی‌ها نیز نگران کننده و معنا دار هستند: در سال 2013 میلادی 86 نفر از شهروندان ایتالیایی به علت مشکلات ناشی از بحران اقتصادی، خود کشی کرده اند. 
72 نفر از این افراد مرد و چهارده نفر زن بوده‌اند. 

این روزنامه در پایان نوشت، این‌ها اعداد و ارقامی هستند که انسان را وادار به فکر کردن می کند. اعداد و ارقامی که نشان دهنده این موضوع هستند چگونه بحران اقتصادی از مدت‌ها پیش ادامه دارد، در حالیکه سیاست،‌ با تمرکز بر میزهای قدرت، بی تحرک و بدون مسئولیت باقی مانده و ناتوان در پیدا کردن راه حلی برای جلوگیری از خودکشی شهروندان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار