عبدالحسين فريدونˈ روز يکشنبه در آيين معارفه رييس جديد دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) قزوين، وجود فضاي آرام و به دور از تنش هاي سليقه اي و سياسي را در جهت توسعه دانشگاه ها مهم خواند و افزود: افرادي که در سمت مديريت چنين فضاهايي قرار مي گيرند بايد با تجربه فراوان خود در جهت ارتقاي علمي دانشگاه تلاش کنند.

 

به گزارش خبرنگار باغشگاه خبرنگاران قزوین؛

 

وي اضافه کرد: در مديريت دانشگاهي بايد با استفاده از قوانيني که براي احقاق حقوق اساتيد، دانشجويان و کارمندان دانشگاه موثر است زمينه را طوري فراهم کنيم که ساير دستگاه هاي مرتبط نيز براي ايجاد فضاي امن در دانشگاه ها تلاش کنند.

وي بر ايجاد فضاي نقدپذيري و آرامش و مديريت مشارکتي با حفظ تمام خطوط قرمز در دانشگاه ها تاکيد کرد و ادامه داد: بايد با تنظيم قوانين و مقررات، تشکل هاي صنفي و فرهنگي در چارچوب قوانين و زير نظر هيات سه نفره که از مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، فعال شوند.

وي، جلوگيري از مهاجرت نخبگان، برقراري ارتباطات بين المللي با مراکز دانشگاهي علمي و تحقيقاتي دنيا، استفاده از افراد توانمند و شايسته بدون گرايشات و ملاحظات گروهي، برقراري تعادل بين نيروهاي موجود و فعال کردن انجمن هاي علمي را از ديگر ويژگي هاي توسعه علمي در دانشگاه ها برشمرد.

فريدون، ارتقاي کيفيت تحصيلي دانشجويان را از مهمترين سياست هاي وزارت علوم عنوان کرد و افزود:در سال هاي گذشته به اندازه کافي در زمينه افزايش تعداد دانشجويان عمل شده و اکنون بايد در زمينه ارتقاي کيفيت و بهره وري علمي آنان تلاش کنيم.

وي با اشاره به تحصيل چهار ميليون دانشجو در دانشگاه هاي کشور افزود: بايد تلاش کنيم با تجميع اين نيروها از هدررفت آنان جلوگيري کنيم زيرا در سال جاري حدود 400 هزار صندلي خالي داريم که بايد تجميع شود.

مشاورز وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به نامگذاري سالجاري با عنوان حماسه سياسي و اقتصادي تاکيد کرد: براي توسعه اقتصادي کشور دانشگاه ها نقش مهمي در جهت تبديل علم به ثروت دارند.

فريدون خاطرنشان کرد: اگر چرخه تبديل علم به ثروت کامل شود هم روحيه کارآفريني در دانشجويان ايجاد مي شود و هم مشکلات دولت در جهت حل معضل بيکاري مرتفع خواهد شد.

وي با بيان اينکه توسعه پايدار کشور بر پايه توسعه علمي بنا شده است، افزود: براي ايجاد توسعه علمي دانشگاه ها بايد آمادگي لازم از سوي مسولان دانشگاهي انجام پذيرد.

مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري يادآور شد: مديران دانشگاه ها بايد فضايي را براي دانشجويان ايجاد کنند تا آنان فعاليت هاي خود را در چارچوب انجمن ها و گروه هاي دانشجويي انجام دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.