سيزدهمين جشنواره بين‌المللي راديو و پنجمين اجلاس جهاني صدا ميزبان مديران راديوهاي كشورهاي چين و پاكستان و مهماناني از اتحاديه هاي راديو و تلويزيون هاي آسيا و اقيانوسيه و اروپا خواهد بود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از كميته اطلاع رساني و تبليغات جشنواره؛ معاون صداي رسانه ملي با اشاره به جايگاه مناسب جشنواره بين المللي صدا در رسانه هاي خارجي گفت: اين جشنواره با رويکرد بين المللي و کاملاعلمي و کاربردي در حوزه راديو برگزار مي شود و پژوهشگراني از سراسر جهان مقالات خود را به اين جشنواره ارسال مي نمايند و دستاوردهاي رسانه اي ايران نيز در اين جشنواره عرضه مي شود.

صوفي با اشاره به ميهمانان خارجي شركت كننده در جشنواره امسال گفت: در دوره هاي گذشته برنامه سازان خوبي از کشورهاي آسيا، اقيانوسيه (ABU) و اروپا (EBU) آثارشان را به جشنواره راديو ارسال کردند اما در اين دوره پذيراي مهماناني از کشورهاي مختلف هستيم.

معاون صدا اشاره کرد: تاکنون اتحاديه راديو و تلويزيوني آسيا و اقيانوسيه و اروپا براي شرکت در سيزدهمين جشنواره بين المللي راديو اعلام آمادگي کرده اند. مديران و برنامه سازان اين اتحاديه در جشنواره حضور خواهند داشت. در مجموع اين دوره از جشنواره راديو باشکوه تر از دوره هاي قبل برگزار مي شود و يکي ازاين دلايل امکان حضور متعدد برنامه سازان داخلي و خارجي است؛ همچنين مديران راديوهاي کشورهايي مثل چين و پاکستان هم حضور خواهند داشت.

صوفي با اشاره به برگزاري کارگاه هاي آموزشي در حاشيه برگزاري اين جشنواره تصريح کرد: کارگاه هاي آموزشي با هدف ارتقاي دانش نظري و عملي برنامه سازان و همچنين برگزاري نشست هاي گوناگون تخصصي با حضور و سخنراني مقامات ارشد سازمان در زمينه موضوعات علمي و رسانه اي از برنامه هاي ويژه اين دوره اجلاس راديوست.

معاون صداي سازمان صدا و سيما ارتقاي سطح برنامه سازي را يکي از مهم ترين اهداف برگزاري اين جشنواره عنوان کرد و گفت: ارتقاي سطح برنامه سازي با قالب ها و استانداردهاي جهاني يکي از اهداف جشنواره سيزدهم و پنجمين اجلاس جهاني صداست که در کنار آن شبکه هاي راديويي حوزه معاونت صدا در عرصه بين المللي معرفي مي شوند و فرصت تعامل با راديوهاي جهان نيز فراهم مي شود.

انتهای پیام/ اس
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار