دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: اينها كه دنبال رفع حصر در داخل هستند و برخي از آنها افراد موجهي هم هستند بايد به اين سئوال پاسخ بدهند كه رفع حصر كساني كه بي پرده‌پوشي، مورد حمايت دشمنان اسلام هستند چه معنا دارد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد نبي حبيبي" که در پايان جلسه شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي سخن می‌گفت، با اشاره به اهميت توافقنامه ژنو اظهار داشت: بعد از قرارداد الجزاير، توافقنامه ژنو مهمترين مسئله در تعيين مناسبات جمهوري اسلامي ايران با غرب و بويژه آمريكاست. اگر دقت‌هاي حقوقي، فني، مالي و محاسباتي دقيق صورت نگيرد، آسيب خواهيم ديد.
 
حبیبی با اشاره به فراخوان رئيس جمهور در نقد توافقنامه ژنو بیان داشت: تفسيرهاي نادرست آمريكا از توافقنامه نشان مي‌دهد كه در نگارش متن دقت‌هاي حقوقي لازم صورت نگرفته است و اگر قرار باشد از يك متن واحد چند برداشت متفاوت صورت گيرد، معلوم است كه توافق كاملي صورت نگرفته است.
 
وي افزود: تيم مذاكره كننده ده ها تصميم در مورد مسائل فني تأسيسات هسته‌اي و نيز مسائل مربوط به مناسبات مالي ايران با غرب گرفته‌اند در حالي كه از نتيجه حاصله به نظر مي‌رسد در موضوع دانش كارشناسي و نيز اطلاعات به هنگام نواقصي وجود داشته است.
 
حبیبی به تيم مذاكره كننده هشدار داد: اگر تفسيرهاي نادرست آمريكا همچنان ادامه داشته باشد ملت ايران همانطور كه در راهپيمايي 22 بهمن موضع خود را شفاف بيان كردند، توافقنامه را باطل اعلام خواهند كرد.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: بايد دقيق ارزيابي كرد چه داده‌ايم و چه گرفته‌ايم. تا اينجاي عمل به توافق به نظر مي‌رسد داده‌هاي ما بيشتر از ستاده‌ها بوده است.
 
وي تاكيد كرد: هزينه‌هاي تعليق بايد از سوي نهادهاي نظارتي محاسبه شود و در مذاكرات به عنوان اصلي‌ترين مطالبه جمهوري اسلامي مطرح گردد. ما نبايد از يك سوراخ چند بار گزيده شويم. نبايد اجازه دهيم آمريكاييها كه در تهديد و تحريم به مقاصد خود نرسيدند، نيات شوم خود را در مذاكرات عمل كنند و به اهداف خود تحت پوشش گفتگو برسند.
 
حبیبی با اشاره به پيامهاي روشن حضور بي سابقه و ميليوني مردم در راهپيمايي حماسي 22 بهمن تصریح کرد: حضور ميليوني مردم در هزاران شهر و روستاي كشور در سالروز پيروزي انقلاب اوج خلق حماسه سياسي بود. اولين پيام مردم اين بود كه به انقلاب، امام و رهبري وفادارند و تا پاي جان حاضر به فداكاري هستند.
 
وی ادامه داد: دومين پيام مردم اين بود كه مانند گذشته آمريكا را دشمن اصلي انقلاب مي‌دانند و براي مبارزه با آمريكا از هيچ فداكاري و ايثار دريغ ندارند. سومين پيام مردم اين بودكه به شعار ملي انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست ايمان دارند و تحت هيچ شرايطي ازاين حق صرف‌نظر نمي‌كنند. لذا كساني كه دنبال سازش و انفعال در برابر دشمن هستند بايد از اين راه برگردند و از تيم مذاكره كننده چنين انتظاري نداشته باشند.
 
حبیبی با اشاره به مذاكرات وين گفت: تيم مذاكره كننده ايراني بايد در اين دور از مذاكرات به نمايندگي از ملت و حضور ميليوني آنها در راهپيمايي 22 بهمن با قدرت هر چه بيشتر در برابر 1+5 ظاهر شوند و اگر آنها به زياده‌خواهيهاي خود اصرار دارند عطاي مذاكره را به لقاي آن ببخشند و برگردند و اگر غفلتي صورت گرفته جبران كنند.
 
وی افزود:آمريكاييها بايد بدانند كه نفرت مردم نه تنها كم نشده است بلكه بيشتر هم شده است.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی  در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري نشست بين‌المجالس اسلامي اظهار داشت: فرصت خوبي است كه ديپلماسي پارلماني جمهوري اسلامي به كمك ديپلماسي رسمي كشور بيايد و يك روشنگري خوب در قبال جنايات ابرقدرتها در جهان اسلام صورت گيرد. حضور 30 رئيس مجلس كشورهاي اسلامي  و نمايندگان 52 كشور اسلامي در تهران نشان مي‌دهد كه سياست انزواي ايران شكست خورده است و انشاءالله اين نشست راه حلي براي مشكل تروريسم در دنياي اسلام پيدا كند.
 
حبیبی با اشاره به نشست ژنو و اظهارات اخضر ابراهيمي و بن بست‌هاي موجود در مذاكرات حل بحران سوريه بیان داشت: طرح آمريكا در مذاكرات ژنو يك طرح شكست خورده است. آنها كساني را در ژنو گردهم آوردند كه گروههاي تروريستي در سوريه را نمايندگي نمي‌كنند. لذا هر گونه توافق در ژنو منجر به پايان خونريزي در سوريه نيست. راه حل بحران سوريه اول توقف ارسال سلاح براي تروريستهاي سوريه، دوم آتش بس و سوم گفتگو است.
 
وي افزود: از طرفي پافشاري معارضين بر مواضع خود و عدم اتفاق نظر آنان امكان دستيابي به توافقات را غيرممكن مي‌كند. اينها كه در ژنو آمده‌اند بخش سياسي معارضين هستند. بخش نظامي آنها كه مولد تروريسم در سوريه و منطقه هستند به پاي ميز مذاكرات نيامده‌اند.
 
حبیبی همچنین در مورد حمايت صريح وزارت خارجه آمريكا از كروبي و موسوي اظهار داشت: از آغاز فتنه 88 تا كنون آمريكا، اسرائيل و انگليس بارها از سران فتنه دفاع كرده‌اند و هيچ كتمان هم نكرده‌اند. اينها كه دنبال رفع حصر در داخل هستند و برخي از آنها افراد موجهي هم هستند بايد به اين سئوال پاسخ بدهند كه رفع حصر كساني كه بي پرده‌پوشي، مورد حمايت دشمنان اسلام هستند چه معنا دارد.
 
وی درباره نظر شوراي نگهبان در مورد ايرادي كه به تبصره 21 در خصوص هدفمندي يارانه‌ها گرفته، گفت: دولت و مجلس بايد عزم خود را جزم كنند و قانون هدفمندي يارانه‌ها و نيز برنامه پنج ساله در خصوص واقعي كردن قيمت انرژي در داخل را اجرا كنند. هر گونه تأخير در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها براي اقتصاد كشور آسيب و آفت دارد.
 
حبیبی در پايان با اشاره به پيام رهبر معظم انقلاب به دانشجويان انقلابي گفت: تصريح رهبري به ضرورت آمادگي افسران جوان جنگ نرم براي مقابله با دسيسه‌هاي دشمن و نيز سه رهنمود ايشان براي كار تشكيلاتي آنها، بيانگر ضرورت اهتمام به انسجام، هوشياري و رفتار بهنگام دغدغه‌مندان آرمانهاي انقلاب اسلامي است. جوانان حزب موتلفه اسلامي بر روي پيام ايشان مداقه خواهند كرد و در مسير عمل به آن خواهند كوشيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار