توافق آشتی در بیت سحم ، ببیلا و یلدا در اطراف حرم حضرت زینب (س) واقع در جنوب دمشق به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المنار ،توافق آشتی در بیت سحم ، ببیلا و یلدا در اطراف حرم حضرت زینب (س) واقع در جنوب دمشق به اجرا گذاشته شده است.

 ارتش سوریه عملا وارد بیت سحم ، ببیلا و یلدا شده است و خاکریزهایی را که افراد مسلح ایجاد کرده بودند از بین برده است. 

ده ها فرد مسلح سلاح های سبک خود را تحویل داده اند تا به وضع آنان رسیدگی شود.

"علی بدوی" گزارشگر  المنار در گزارشی گفت : با پایان دور دوم کنفرانس ژنو دو ، بار دیگر صحبت از مسلح کردن مخالفان سوری است. به نظر می رسد این تلاش با هدف افزایش فشارها پیش از آغاز دور بعدی مذاکرات و همچنین با هدف چیدن برگه های پراکنده هم پیمانان پیش از سفر آینده باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به ریاض صورت می گیرد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از حمایت های جدید عربستان از گروه های مسلح در سوریه با سلاحهای پیشرفته از جمله سلاح های دوش پرتاب ضد هواپیما و تانک خبر داد.

این روزنامه به نقل از دیپلماتهای غربی و عربی نوشت عربستان در دیدار با فرماندهان گروه های مسلح و مأموران سازمان اطلاعاتی آمریکا و عربستانی در اردن در اواخر ماه گذشته این پیشنهاد را مطرح کرده است.

این روزنامه نوشت سلاح های پیشرفته از طریق ترکیه و اردن به دست گروه های مسلح در شمال و جنوب خواهد رسید.

طرح مسلح کردن با سازماندهی مجدد گروه های مسلح در جنوب سوریه همزمان شده است.

وال استریت ژورنال افزود : حدود 10 هزار فرد مسلح در جبهه جنوبی برای شکستن محاصره امنیتی ارتش سوریه بر مناطق جنوبی دمشق آماده می شوند.

نخستین تلاش گروههای مسلح برای شکستن این محاصره نیز سه ماه پیش بود که شکست خورد. هزاران فرد مسلح در آن زمان از جنوب به سمت غوطه شرقی یورش بردند. روند عملیات نظامی در چندین جبهه تشدید شده است و دولت سوریه نیز همزمان تلاشهایش را برای آشتی و حل و فصل اوضاع افراد مسلح در تعدادی از مناطق افزایش داده است.

این تلاشها در یلدا و ببیلا و بیت سحم انجام گرفته است. تلاشهای دولت در این خصوص قبلا از این در معظمیه ، برزه ، جوبر و اردوگاه یرموک موفقیت آمیز بوده است.

برخی منابع گفتند بر اساس توافق آشتی در یلدا ، ببیلا و بیت سحم در اطراف حرم حضرت زینب (س) می باید خاکریزها از بین برود و ارتش و پلیس سوریه به این مناطق وارد شوند.

از طرف دیگر ارتش به حمله به افراد مسلح در تعدادی از مناطق ادامه می دهد.

خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) نوشت شماری از افراد مسلح از جمله تعدادی لبنانی و سعودی در عملیات ارتش در تلدو و زاره در استان حمص کشته شدند.

نیروهای ارتش در درعا در جنوب سوریه نیز شماری از افراد مسلحی را که به یکی از مواضع نظامی در درعای بلد حمله کرده بودند به هلاکت رساندند.

ارتش همچنین حمله افراد مسلح در را در داعل و مناطق دیگر استان درعا دفع کرد.

از طرف دیگر درگیری بین گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) با دیگر گروه های مسلح ادامه دارد و افراد مسلح به مقر داعش در کلیسای استقلال در رقه یورش بردند.

مرکز دیده بان سوریه ( مخالف مستقر در لندن) اعلام کرد افراد مسلح وابسته داعش کنترل منطقه مرکبه را پس از درگیری های شدید با گردان های مخالف به دست گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار