نخست وزیر عراق با سفر به استان الانبار در غرب این کشور با شیوخ عشایر درباره طرح تهیه شده برای جنگ با گروه تروریستی داعش و بازسازی این استان گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، المالکی نخست وزیر عراق با سفر به استان الانبار در غرب این کشور با شیوخ عشایر درباره طرح تهیه شده برای جنگ با گروه تروریستی داعش و بازسازی این استان گفتگو کرد. 

 مالکی در این سفر تاکید کرد عشایر و نیروهای امنیتی با همبستگی خود به پیروزی دست یافتند. وی گفت برخی ها خواستار خرج ارتش از استان الانبار و از بردن امنیت آن هستند زیرا می دانند پلیس محلی به تنهایی نمی تواند با گروه‌های تروریستی  مقابله کند. 

"ثامر الشمری" گزارشگر العراقیه درباره سفر مالکی به استان الانبار گزارش داد: الرمادی شهری که با انسجام عشایر و ارتش عراق از دست گروه تروریستی داعش خارج شد، مقصد سفر نوری المالکی بود. مالکی در این سفر با شیوخ و بزرگان و نمایندگان شورای استانی الانبار دیدار کرد. 

مالکی از موضع عشایر در حمایت از نیروهای مسلح عراق در جنگ با تروریسم ستایش کرد و از آنان خواست این موضع شجاعانه و مسئولانه را به منظور شکست دادن گروه داعش حفظ کنند. مالکی گفت این موضع بزرگان عشایر و علمای الانبار پیامی جدید به همه کسانی است که به دنبال بهره برداری از حوادث در الانبار هستند. 

نخست وزیر عراق نقش ارتش را در تامین امنیت الرمادی مهم توصیف کرد و گفت کسانی که خواستار خارج شدن نیروهای ارتش از الانبار هستند، از فروپاشی امنیت این استان سود می برند زیرا نیروهای پلیس محلی برای کنترل اوضاع همچنان نیاز به تقویت و دریافت سلاح دارند. 

مالکی گفت: «عده ای بر خروج فوری نیروهای ارتش عراق از الانبار تاکید دارند ولی خروج ارتش از این استان در شرایط کنونی به معنای تحویل دادن آن به القاعده و داعش و ترویست ها است. نیروهای ارتش زمانی می توانند از الانبار خارج شوند که پلیس بازسازی شود». 

نخست وزیر عراق همچنین از همه خواسته های ساکنان استان الانبار استقبال کرد و گفت دولت تا حد امکان این خواسته ها را برآورده خواهد کرد ولی برخی خواسته ها نیاز به تصویب قوانین دارد که به پارلمان مربوط می شود. 

وی تاکید کرد دولت مرکزی در بغداد توجه زیادی به استان الانبار دارد که شامل ریشه کن کردن ناامنی و توسعه عمرانی و خدمات رسانی می شود. 

نخست وزیر عراق گفت کسی که خیر و صلاح ساکنان الانبار را می خواهد نباید از کشورهای خارجی کمک بگیرد که ما به آنها اجازه مداخله در امور عراق را نخواهیم داد. وی همچنین بر وحدت و انسجام همه عراقی ها تاکید کرد. 

نوری المالکی در زمان حضور در استان الانبار با نیروهای ارتش و جنگجویان عشایر دیدار کرد و دستور تجلیل از آنان و استخدام ده هزار نفر از فرزندان عشایر را که با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده اند و جبران خسارت آسیب دیدگان و کمک مالی به خانواده‌هایی که به الرمادی باز می گردند را صادر کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار