مسئولان عراقی اعلام کردند نیروهای عراقی روز شنبه برای تکمیل کنترل خود بر منطقه سلمان بیک در شمال عراق، با نیروهای تندرو درگیر شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رویترز از بغداد ، شهردار منطقه سلمان بیک عراق و مسئولان محلی این کشور اعلام کردند نیروهای عراقی با پشتیبانی بالگردها روز شنبه برای تکمیل کنترل خود بر این منطقه که در شمال عراق قرار دارد با نیروهای تندرو درگیر شدند.
  
"طالب محمد" شهردار منطقه سلمان بیک گفت :« ارتش که جمعه پیشروی خوبی داشت ، امروز در برخی مناطق با مقاومت شدیدی روبرو شده است. تک تیراندازها و بمبهای کار گذاشته شده در جاده ها مانع از این می شود که ارتش کنترل خود را در این منطقه کامل کند.» 

وی افزود :« یک افسر پلیس صبح امروز درحالی که تلاش می کرد خانواده‌اش را منتقل کند به ضرب گلوله یک تک تیرانداز کشته شد.» 
 
تندروهایی که با ارتش عراق در این منطقه درگیرند روز پنجشنبه پرچم‌های سیاه سازمان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را که یک گروه سنی است که در سوریه نیز مبارزه می کند ، در منطقه سلمان بیک بالا بردند.  

یک افسر ارتش در سلمان بیک گفت تک تیراندازها مانع از فعالیت گروه‌های خنثی سازی بمب برای خنثی کردن ده‌ها بمب کار گذاشته شده می شوند.  

سرهنگ فلاح عبدالامیر گفت :« ماموریت ما آسان نیست زیرا ما با جنگ چریکی مواجهیم. تک تیراندازها مشکل بزرگی به شمار می آیند زیرا نیروهای ارتش نمی توانند محل استقرار آن‌ها را به طور مشخص تشخیص دهند و آنها اقدام به تیراندازی می کنند و پس از آن موضع خود را تغییر می‌دهند.»   

منابعی در ارتش و پلیس همچنین خبر دادند تندروهای دولت اسلامی عراق و شام در درگیری شب گذشته در منطقه جرف الصخر در 60 کیلومتری جنوب بغداد دست کم 8 نظامی عراقی را کشتند.  

این منابع افزودند در این درگیری‌ها همچنین 12 تروریست کشته شدند.  

دولت اسلامی عراق و شام و دیگر افراد مسلح سنی سال گذشته توانستند در عراق قدرتمند شوند.  

آنها اول ژانویه شهر فلوجه در استان الانبار در غرب عراق را به تصرف خود درآوردند و در الرمادی مرکز استان الانبار نیز جای پایی برای خود پیدا کردند.  

مسئولان محلی خبر دادند نوری المالکی نخست وزیر عراق شامگاه جمعه به پایگاهی نظامی در غرب الرمادی رفت و با فرماندهان نظامی و سران عشایر درباره عملیاتی که ارتش انجام می دهد گفتگو کرد. 
 
این مسئولان افزودند مالکی در بازدید از پایگاه الاسد وعده داد 10 هزار فرصت شغلی در نیروهای امنیتی ، برای مبارزان عشایری که درکنار دولت با تندروها مبارزه می کنند ایجاد کند.  

پلیس و مسئولان محلی اعلام کردند صبح شنبه درگیری‌هایی بین تندروها و نیروهای امنیتی که مورد حمایت نیروهای عشایری قرار دارند آغاز شد.  

بالگردها نیز مواضع تندروها را در مناطقی در مرکز این شهر بمباران کردند و صدای تیراندازی و انفجار نیز در آن شنیده شد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار