«شنیدن این مطلب از سوی یکی از شبکه های خبری مرا شوکه کرد...»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،پایگاه اطلاع رسانی العربیه انگلیسی (alarabiya) در یادداشتی زیرعنوان "ایران برنده است یا بازنده؟"، جمهوری اسلامی ایران را برنده واقعی در تحولات 35 سال گذشته دانسته است.

 

 

نگارنده این یادداشت (هارون مغول، استاد دانشگاه حقوق فوردهام) در ابتدا ضمن بیان اینکه دوشنبه گذشته، یک شبکه خبری با وی تماس گرفته و پرسیده، آیا خبر حرکت کشتی های جنگی ایران به سوی مرزهای دریایی آمریکا را شنیده اید؟، تاکید می کند که این خبر وی را "شوکه" کرده است.

 

 

در ادامه این نوشتار می خوانیم:

 

 

سه شنبه گذشته، جمهوری اسلامی ایران سی و پنجمین سالگرد انقلاب را جشن گرفت. جمهوری اسلامی، موفق ترین نمونه اجرای اسلام در عرصه سیاسی بوده است.

 

 

ایران دهه ها مشکلات سخت را پشت سر گذاشته و این کشور جنگ با عراق را علیرغم همه حمایت های منطقه ای و بین المللی از صدام، تحمل کرد. اکنون می بینیم که صدام رفته اما ایران، همچنان پابرجاست.

 

 

از سوی دیگر، در زمانیکه روابط آمریکا با متحدان منطقه ایش–به علت اینکه این کشورها قدرت و نفوذ سابق خود را از دست داده اند یا اینکه ما [آمریکایی ها] نمی دانیم چگونه با آنها رفتار کنیم- رو به افول و تیرگی گذاشته، ایران در حال پیشرفت و درخشیدن است. ما نمی توانیم این کشور را نابود کنیم، پس چاره ای جز مذاکره با آن نداریم.

 

 

آقای هارون مغول همچنین، اشاره می کند که رژیم صهیونیستی درمورد ایران، به نوعی دچار انزوا و اختلاف نظر با کشورهای غربی شده است و این درحالی است که اسرائیل برای ادامه بقای [جعلی] خود به حمایت غربی ها وابسته است.

 

 

 

 

 

منبع: جام نیوز
برچسب ها: خبر ، امریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار