یک متخصص تغذیه گفت: زنان شاغل بدلیل تحرک بیشتر بدنی و مصرف کمتر مواد غذایی کمتر از زنان خانه‌دار در معرض ابتلا به اضافه وزن هستند.

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زنان شاغل بدلیل رفت و آمد به محل کار و تحرک بیشتر و همچنین بدلیل نداشتن زمان زیاد برای تغذیه کمتر از زنان خانه‌دار در معرض خطر چاقی قرار دارند هرچند اگر شغل آنها طوری باشد که دائما در یک مکان بنشینند و تحرک کمی داشته باشند ممکن است سریعا دچار اضافه وزن شوند.

وی ادامه داد: معمولا زنان خانه‌دار به دلیل کم تحرکی بی‌حوصلگی و  در نتیجه مصرف مواد غذایی و تنقلات بیشتر در خانه زودتر چاق می‌شوند اما زنان شاغل در عین حال که تحرک بیشتری درسرکار دارند با انجام کارهای منزل نیز کالری بیشتر می‌سوزانند.

انوشه اظهار داشت: انجام ورزش‌های منظم روزانه به خانم‌های خانه‌دار توصیه می‌شود همچنین بهتر است این زنان برای رفتن به مسافت‌های کوتاه و یا خرید روزانه از وسیله نقلیه استفاده نکنند و سعی کنند تا یخچال و کابینت منزلشان را از خوراکی‌ها و مواد غذایی غیر ضروری انباشته نکنند.

وی در پایان تاکید کرد: این افراد باید تغییراتی را در سیستم خرید خود بوجود آورند مثلا کمتر مواد غذایی پرکالری بخرند و یا زمانی که گرسنه‌اند به خرید نروند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چاق ، زنان ، وزن ، کالری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار