معاون شهردار با تأکید بر تدوین برنامه پنج ساله ترافیک تهران از ترسیم نقشه راه پایتخت در حوزه حمل و نقل و ترافیک خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  جعفر تشکری‌هاشمی افزود: با توجه به تصویب بودجه سال 93 به عنوان برش یک پنجم برنامه 5 ساله، مقدمات لازم به منظور عملیاتی شدن مأموریت‌های حمل و نقلی مدیریت شهری در سال آینده پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: مهر تأیید شورای شهر بر اکثر قریب به اتفاق برنامه‌های پیشنهاد شده در موضوعات حمل و نقلی با محوریت توسعه مترو از یک طرف، نشان دهنده شناخت دقیق نیازمندی‌ها و رویکرد صحیح اولویت‌گذاری‌های این حوزه بر اساس واقعیت‌های موجود در قالب بودجه‌ریزی عملیاتی و از طرف دیگر، تأکید مؤکدی بر همراهی آگاهانه و هوشمندانه مدیریت شهری و شورای شهر است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه شهر به مثابه یک موجود زنده نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در تمام ابعاد و زوایاست، اظهار کرد: امروز اصلی‌ترین نیاز این موجود زنده و مهم ترین دغدغه شهر تهران و شهروندان آن، توسعه حمل و نقل عمومی است و شهردار تهران و اعضای شورای شهر نیز با شناخت دقیق و درک عمیق از این موضوع، رویکرد اصلی مدیریت شهری را به این مهم اختصاص داده و بیشترین توجه را به این بخش معطوف کرده‌اند.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه ارائه خدمات شهری که خدمات حمل و نقلی از اصلی ترین ارکان آن محسوب می‌شود، مأموریت ذاتی مدیریت شهری است، تصریح کرد: بر این اساس به منظور توسعه خطوط ریلی زیر زمینی با محوریت مترو و گسترش شبکه اتوبوسرانی با محوریت اتوبوس های تندرو، اعتبار قابل توجهی برای سال 93 اختصاص یافته تا کاستی‌ها و کمبودهای حمل و نقل عمومی تا جای ممکن جبران شود.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر اینکه توقعات و مطالبات مردم از مسئولان شهری روز به روز بیش‌تر می‌شود و البته مدیریت شهری از این اتفاق استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل نمی‌توان هیچ حوزه‌ای را نادیده گرفت و از این رو از ارائه خدمات حمل و نقلی گرفته تا اجرای عملیات عمرانی و از ارائه خدمات شهری گرفته تا اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی، همچون قطعات یک پازل باید در کنار هم چیده شوند تا رشد موزون شهر به معنای واقعی عینیت یابد.


انتهای پیام/
برچسب ها: تدوین ، پایتخت ، نقشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار