یکم اسفند همزمان با سالگرد تأسیس سیمای بوسنیایی شبکه جهانی سحر است. به همین مناسبت "مهدی حیدری" مدیر این سیما به میزان مخاطبان شبکه سحر در بوسنی و هرزگوین و منطقه بالکان اشاره کرده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، "مهدی حیدری" مدیر سیمای بوسنیایی این شبکه ضمن اشاره به میزان مخاطبان این شبکه گفت: حدود سه - چهار سال پیش، سازمان صدا و سیما آماری از میزان مخاطبان سیمای بوسنیایی در کشور بوسنی تهیه کرد. بر اساس آن آمار ما در شهرهای مختلف بوسنی حدود 60 درصد مخاطب داشتیم. در کنار این موفقیت به خاطر قطع برنامه‌هایمان از روی ماهواره هات برد بخشی از مخاطبانمان دچار ریزش شد، اما با تقویت رله برنامه های ما از طریق شبکه های محلی و توسعه حضور و فعالیت در فضای مجازی و پخش اینترنتی، از یک دوره گذار سخت عبور کرده و حالادر وضعیت ثبات خوبی به سر می بریم.

وی ادامه داد: همه منطقه بالکان یعنی کشورهای بوسنی، صربستان، مونته نگرو، مقدونیه و کوزوو، مخاطبان ما هستند. از طرفی در جریان جنگ بوسنی خیلی از یوگسلاوها از این کشور مهاجرت کرده و به کشورهای همسایه یا حتی آمریکا و نقاط دوری در اروپا رفتند. در حال حاضر ما مخاطبان بسیاری داریم که از آمریکا برنامه‌های ما را می‌بینند. آنها همان بوسنیایی هستند که به آنجا مهاجرت کرده‌اند، یا از جاهای مختلف اروپا با برنامه ما تماس می‌گیرند و از همان کشوری که در آن ساکن‌اند، بیننده برنامه‌هایمان هستند.

حیدری افزود: سیمای بوسنیایی از تمام دنیا مخاطب دارد اما مخاطب اصلی ما در وهله اول بوشنیاک‌ها ( مسلمانان بوسنی و هرزگوین) هستندکه اکثریت جمعیتی این کشور را تشکیل می دهند و در وهله دوم هم صرب‌ها و کروات‌ها قرار می گیرند.

او به راه های ارتباطی مخاطبان نیز اشاره نمود: ما با مخاطبان سیمای بوسنیایی از طرق مختلفی در ارتباط هستیم. تلفن، ایمیل، سایت سیمای بوسنیایی و ... راه های ارتباطی سیمای بوسنیایی با مخاطبان است.

سیمای بوسنیایی شبکه سحر، یکی از شش سیمای تشکیل دهنده خانواده رسانه ای شبکه جهانی سحر است. این سیما تولید و پخش برنامه های تلویزیونی به زبان بوسنیایی را بر عهده دارد و یکم اسفند امسال، وارد نوزدهمین سال فعالیت خود می شود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار