بازي رايانه‌اي "پرونده ابر سياه" اولين بازي رايانه‌اي است که مراحل پيش توليد آن در گروه مهندسي کامپيوتر واحد علوم و تحقيقات آغاز شده است و در سومين جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي موفق به کسب رتبه اول در بخش نگاه ويژه بازي‌نامه نويسي شده بود.

به گزارش گروه دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، سيد شروين استادزاده  سرپرست تیم سازنده بازي رايانه‌اي "پرونده ابر سياه" این واحد دانشگاهی گفت: داستان این بازی که با محوریت پیشرفت‌های علمی کشور بیان می‌شود، روایت‌گر تحقیق گروهی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات است که با همکاری یکدیگر، سعی در انجام یک پروژه ملی را دارند. 

وی با بیان این مطلب که هدف این گروه تحقیقاتی، طراحی و تولید نانو ذرات هوشمندی است که در پزشکی کاربرد دارند، ادامه داد: قرار است از این نانو ذرات هوشمند برای رساندن مستقیم داروهایی شیمیایی به سلول‌های سرطانی در بدن استفاده شود.

استادزاده به روند داستانی این بازی رایانه ای اشاره کرد و افزود : در پی رخ دادن انفجاری در آزمایشگاه تولید نانو ذرات، متاسفانه یکی از دانشجویان کشته شده و علت حادثه، خراب بودن رگولاتور کپسول هلیم و سهل انگاری دانشجو اعلام می‌شود. با این حال، آرش (قهرمان بازی)، بر حسب اتفاق متوجه می‌شود که این حادثه اتفاقی نبوده و ظاهرا توطئه‌ای در کار است. 

وی با بیان این مطلب که چنین به نظر می‌رسد که افرادی قصد کارشکنی در روند پیشرفت پروژه را دارند، تصریح کرد: از طرف دیگر، آرش و سایر دانشجویان متوجه می شوند که از دست‌آورد پروژه آن‌ها برای اهداف شوم دیگری استفاده شده است. اهدافی که می‌تواند کشور را با یک فاجعه روبه‌رو کند.

پیدا کردن راز این حوادث، آرش را درگیر ماجراهایی پیچیده می‌کند و ابعاد توطئه‌ای را آشکار خواهد ساخت که بسیار فراتر از تصور او و دیگران است.

استاد زاده با بیان این مطلب که بازی پرونده ابر سیاه ،در سبک ماجرایی و از نوع اشاره و کلیک است که بر عکس بازی‌های رایج اکشن، بر روی حل معماها تاکید دارد، افزود: این بازی با روایت یک داستان پیچیده و جذاب، بازی‌کنندگان را درگیر چالش‌هایی می‌کند که منجر به تقویت قوه تحلیل و استنتاج آن‌ها شود. 

به گفته وی ، بازی پرونده ابر سیاه از گرافیک دو بعدی و تصاویر نقاشی شده دستی بهره می‌برد و همه فضاهای آن بر پایه مکان‌های واقعی واحد علوم و تحقیقات طراحی شده است.

لازم به ذکر است: داستان بازي "پرونده ابر سياه" که به  سرپرستي سيد شروين استادزاده، عضو هيات علمي تمام وقت گروه مهندسي کامپيوتر واحد علوم و تحقیقات نوشته شده است ، در سومين جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي موفق به کسب رتبه اول بخش نگاه ويژه بازي‌نامه نويسي شده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: علوم ، تحقیقات ، رایانه ، چالش ، طراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار