نخستین همایش بین المللی تخصصی علوم زمین و آب با حضور دانشمندان، محققان، کارشناسان و استادان دانشگاهی داخلی و خارجی 28 و 29 بهمن در شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دبیر اجرایی همایش و رییس زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور گفت: کنگره بین المللی علوم زمین و آب چهار روزه است که دو روز اول در تهران با حضور 150 میهمان خارجی و دو روز بعد در شیراز برگزار می شود.

مهندس طهمورث یوسفی در جمع خبرنگاران افزود: بخش منابع آب این کنگره بدلیل اهمیت این موضوع در فارس ، با همکاری زمین شناسی ، دانشگاه شیراز ، شرکت آب منطقه ای استان برگزار می شود.

بگفته وی ، این کنگره با هدف بسترسازی همکاریهای مشترک بین المللی در حیطه علوم زمین ، معرفی ره یافتهای علمی در گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه ، توسعه و تعامل ارگان های مرتبط با علوم زمین و تبیین جایگاه بخش خصوصی در فعالیتهای علوم زمین کشور برنامه ریزی شده است.

یوسفی شناساندن منابع طبیعی کشور و معرفی فرصتهای سرمایه گذاری به دولت ، عمومی سازی مفاهیم علوم زمین جهت تعامل بهتر مردم با زمین و آشکارسازی نقش علوم زمین در توسعه پایدار را از دیگر اهداف مهم این کنگره عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره کمک به کاهش اثر تحریمها و افزایش همکاریهای بین المللی ، ارائه نقشه راه استانها با نگرش ویژه بر مزیتهای نسبی منطقه ، تبیین فرصتهای سرمایه گذاری در بخشهای معدنی را در چشم انداز خود ترسیم کرده است.

دبیر علمی کنگره هم در این نشست گفت: این کنگره در مجموع دو هزار و 600 مقاله را پذیرش کرده که 208 مقاله با داوری 45 متخصص دانشگاهی و صنعتی سهم شیراز بوده است.

دکتر ضرغام محمدی اضافه کرد: در نشست تخصصی دو روزه در شیراز ، 30 مقاله بصورت سخنرانی و 150 مقاله بصورت پوستر ارائه می شود.

وی افزود: همچنین 40 عنوان کارگاهی تعریف شده که شش کارگاه مربوط به بخش آب در شیراز برگزار می شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: نخستین ، همایش ، تخصصی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.