عماد طبیعی سرپرست گروه"باهمستان" با استفاده از شیوه تئاتر قانون‌گزار تصمیم به تصویب قانون مدنی برای اولین بار در ایران گرفت.

عماد طبیعی سرپرست گروه"باهمستان" در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: گروه باهمستان با هدف حق برابر شهروندان نسبت به شهر، پیگیری موضوعات به حاشیه رانده شده در فرایند پیشرفت شهر و همچنین نادیده گرفته شدن حقوق بعضی از شهروندان مثل معلولان و یا زنان در شهرها از مهر91 فعالیت خود را شروع کرد واز همان ابتدا به بررسی مشکلات شهری پرداخت.

سرپرست گروه باهمستان افزود: از فعالیت‌های پیشین گروه باهمستان می‌توان به پروژه کوچه بهتر اشاره کرد که به بررسی تداخل بافت قدیم بزرگراه نواب با بافت جدید آن پرداخت و درکوچه‌ای در این بزرگراه با هدف یک روز کوچه خوب داشتن اجرا شد که خوشبختانه با بزخوردهای خوبی هم از طرف مسئولان و هم از طرف مردم همراه بود.

طیبی بیان کرد: در 14اردیبهشت نیز مصادف با سالگرد غرق شدن دانش‌آموزان در دریاچه پارک شهر اجرایی با هدف شهر امن برای کودکان انجام شد.

وی افزود: هدف از 2پروژه قبلی حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد حقوق متقابل شهروندان و شهر بود اما از ابتدای امسال تصمیم به تغییر و یا حتی ثبت قانون مدنی جدید با استفاده از شیوه تئاتر قانون‌گزار گرفتیم و در این راه برنامه‌ریزی‌هایی را کردیم که حاصل این اهداف و برنامه ریزی‌ها بررسی مسائل و مشکلات پل‌های عابر پیاده‌ در سطح شهر بود.

طیبی در ادامه تصریح کرد: از اول فروردین ماه به مدت 6ماه به اجراء در سطح شهر می‌پردازیم و در طول اجرای پروژه از مسئولان هر منطقه دعوت به مشاهده کار می‌کنیم و در نیمه دوم اجراء راهکارهای خود را برای تصویب قانون جدید به شورای شهر می‌فرستیم همچنین مردم هم با دیدن اجراها به مسائل و مشکلات بیشتر واقف می‌شوند و فرهنگ‌سازی  بهتری هم صورت می‌گیرد.


انتهای‌پیام/
برچسب ها: باهمستان ، تئاتر ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار