دو باغ بزرگ خسرو شاهی و امیر سلیمانی در محله جماران به متراژ بیش از 30 هزار متر مربع در مجاورت بیت حضرت امام خمینی (ره) آماده سازی و طرح باغ موزه انقلاب در آنها پایه گذاری می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه یک تهران، مهندس مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت:  پس از تملک باغ خسرو شاهی در مجاورت بیت امام (ره ) و تملک باغ امیر سلیمانی در مجاور  حسینیه شماره دو ،  عملیات عمرانی و آماده سازی  فضای سبز آن اجرا شد و این  دو باغ به صورت مکمل یکدیگر به عنوان دو قطب گردشگری و مذهبی در خواهند آمد و طرح باغ موزه انقلاب در آنها پایه گذاری خواهد شد.
 
این مقام مسئول گفت: باغ خسرو شاهی با مساحتی  حدود 5/1 هکتار جنب بیت امام (ره) بعد از تملک ، ساختمان قدیمی موجود در آن احیا و به سرای محله تبدیل شده و همچنین باغ 5/1 هکتاری امیر سلیمانی باغی با طراحی ایرانی است که شامل حوض و آبنما به طول 200 متر و سطوحی پلکانی است.
 
نوربخش تصریح کرد: در حال حاضر عملیات فضای سبز در این دو بوستان شامل کاشت چمن، رز، درختچه، ترون ، گیاهان پوششی و... انجام و بیش از 8 هزار متر  گذر در آنها احداث شده است .
 
معاون شهردار منطقه یک خاطر نشان ساخت: در این دو بوستان آمفی تئاتر به مساحت هریک حدود 500 متر مربع اجرا شده و احداث آبنما، سرویس بهداشتی، زمین ورزشی، نمایشگاه دائمی ، نصب پایه چراغ روشنایی و ... نیز در آنها به اتمام رسیده است.
 
وی افزود: وضعیت این بوستان در حال تکمیل است و تا پایان سال برای استفاده شهروندان آماده می شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: موزه ، انقلاب ، جماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار