مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تقویت تولیدات عشایر در بخش‌های مختلف باید به سمت ساماندهی تولیدات این قشر مولد و پرتلاش حرکت کنیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،مجید علی‌پور با اشاره به نقش موثر عشایر در تولید محصولات مختلف دامی و صنایع دستی اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی منسجم سعی در ساماندهی و تقویت تولیدات عشایر در بخش‌های مختلف کنیم.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به جمعیت بیش از 75 هزار نفری عشایری در کهگیلویه و بویراحمد یکی از برنامه‌های اصلی امور عشایر استان تقویت و توسعه تولیدات عشایری در حوزه‌های مختلف است.

علی‌پور عنوان کرد: حمایت از قشر پرتلاش عشایر در بخش تولید علاوه بر رونق بخشیدن به اقتصاد کشور در تولید صنایع دستی‌ محصولات دامی و کشاورزی باعث ساماندهی و رونق به زندگی عشایر در نقاط مختلف استان خواهد شد.

 وی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی به عشایر شده است، اذعان داشت: به دلیل شرایط جغرافیای استان هنوز جای کار برای عشایر زیاد است و مسئولان دستگاه‌های مختلف باید عزم خود را برای خدمت هرچه بیشتر به عشایر جزم کنند.

علی‌پور گفت: تولیدات عشایر کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف دامی و صنایع دستی زبانزد بوده که لازم است حمایت از آن‌ها برای تولید بیش از گذشته شود.

این مسئول در امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم خدمات‌رسانی بیشتر از جمله در زمینه بهسازی جاده‌های عشایری و آبرسانی، به سایر نیازها اشاره کرد و گفت: ساماندهی مناطق عشایری، افزایش بهره‌وری از منابع آبی و خاکی از سایر خدماتی است که باید در این خصوص تلاش و همت بیشتری برای توسعه آن‌ها از خود نشان دهیم.

وی از وجود بیش از 11 هزار خانوار کشاورزی در این استان گفت و افزود: عشایر قشقایی و لر در استان ما در قالب طوایف و تیره‌های مختلف بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای به تولید و کمک به اقتصاد استان مشغول به کار و تولید هستند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: عشایر ، یاسوج ، ساماندهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.