فاطمه.ط. این مطلب را برای ما ارسال کرده است و داستان زیبای چادری شدن و علاقه اش به چادر را به همه افرادی که عاشق این زینت هستند گفته است.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

حتما با سلسه مطالبی با عنوان "خانم‌ها حتما بخوانند" یا محوریت مسئله حجاب که هر شب در مجله شبانه منتشر می‌شود آشنا هستید.

اگر شما دوستان گرامی نیز مطلب، خاطره،دلنوشته و ... در مورد مسئله حجاب دارید می توانید به ایمیل bashgaheshabaneh@gmail.com ارسال کنید تا با نام خودتان منتشر شود شما حتی می توانید در این بخش مطالب دیگر عزیزان را نقد کنید.

----------------------------------------------------------------

يادم مي آيد در زمان خردسالي ؛وقتي كه هفت سال بيشتر نداشتم؛ نسبت به همكلاسي هايم محجبه تر بودم . زير مقنعه  هد مي زدم طوري كه حتي يك تار مويم بيرون نمي زد. علاقه زيادي به حجاب و چادر داشتم.

هنگامي كه به سن تكليف رسيدم و قرار بود در مدرسه برايمان جشن تكليف برگزار شود از مادرم خواستم برايم جايزه يك چادر بخرد .

برق شادي را در چشمان مادرم احساس كردم. باخوشحالي گونه هايم را بوسيد و گفت چشم دختر گلم حتما عزيزم چه انتخاب زيبايي .

مادرم به قول خود عملكرد و علاوه بر چادر مشكي  يك ساعت مچي قرمز كه خيلي هم زيبا بود برايم هديه گرفت و اينگونه شد كه من چادري شدم . اما فقط در مدرسه چون به خوبي نمي توانستم چادرم را جمع كنم و مرتب پايين چادرم  خاكي مي شد آن وقت مادرم  بايد هر روز چادرم  را مي شست  .

اما از كلاس چهارم كه كمي قد كشيدم و چادرم به  زمين كشيده  نمي شد مادرم اجازه داد با چادر به مدرسه بروم و از اين كار لذت فراواني مي بردم . من از كودكي چادر را به عنوان عضو جدا ناپذير از وجودم پذيرفتم .

درست است  وقتي كه چادر مي پوشيدم و به مدرسه مي رفتم  همه مرا به بچه  مثبت و حاج خانم مي خواندند، اما من نه تنها بدم نمي آمد بلكه احساس  غرور مي كردم و بسيار خوشحال مي شدم  .

خداوند  متعال را شاكرم كه  چادري شدم و به آن عشق مي ورزيدم . البته به نظرم خانواده هم  در داشتن  رفتار اسلامي فرزندان خود تاثير فراوان دارد .  براي مثال من هميشه مادرم را در بيرون از منزل و مهماني ها  با چادر ديده ام ارزش  گذاشتن به چادر را از وي آموختم .ايشان الگوي خوب و مناسبي براي من بوده است . و نمي دانم اگر راهنمايي و ارشاد خانواده نبود آيا در حال حاضر من چادري بودم يا خير ؟

ارزش نهادن به چادر  براي من در سرما و گرما يكسان است  يادم مي آيد در تابستان زماني كه هوا خيلي گرم بود و من با چادر به باشگاه ورزشي  مي رفتم دوستان به من مي گفتند ما كه چادر نداريم از گرما ذلّه شده ايم  گرماي چادر تو را اذيت نمي كند؟

 من هم جواب آنها را هميشه با اين جمله  مي دادم كه من چادرم را دوست دارم و گرماي آن برايم لذت بخش است .  مگر شما كسي  يا چيزي را كه دوست داريد از آن اذيت مي شويد.

سخن را كوتاه كنم  خلاصه من عاشق چادرم هستم و حاضر نيستم آن را با چيز ديگري عوض كنم .
اي زن به تو از فاطمه اينگونه خطاب است

ارزنده ترين زينت زن حفظ ‌‌‌ حجاب است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار