خطیب نماز جمعه امروز تهران گفت: ملت ایران در برابر هر کشوری که علیه ما گزینه نظامی داشته باشد، به فضل الهی پاسخی کوبنده دارد و توهم این که ما را با تحریم‌ها خرد کنند باطل است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "کاظم صدیقی" در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: هنگامی که نمازگذار تکبیر می‌گوید گویا تنها یک دلبر دارد و آن خداست دست بلند کردن علامت تسلیم است یعنی عبد خود را در پیشگاه خدا تسلیم کرده در بالا بردن دست حالتی مانند این است که به خدای خود اعلام فقر می‌کنیم یعنی خداوندا دست خالی آمده‌ام و چیزی نیست.  
 
وی ادامه داد: نماز، مهمانی خداست و مهمان ضعیف و ندار با میزبان خود یعنی خداوند وارد معاشقه می‌شود زیرا ما در برابر خدا هیچیم و ادب سخن گفتن با خدا را بلد نیستیم.
 
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: تمام نمازهای واجب و نمازهای نافله مستحب و غیره مشروط به قرائت سوره فاتحه است تا خدای متعال جامع‌ترین و شریف‌ترین سوریه را انتخاب نمود و سر سفره نماز گذاشت که بنده با تکلم آن پذیرایی شود.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: در روایات برای این سوره اسما و فضیلت‌هایی آمده است فرموده‌اند هر چیزی اساسی دارد و اساس قرآن فاتح الکتاب است این سوریه را ام الکتاب، شافیه، وافیه، کافیه و غیره نام گذاشته‌اند که هر یک نیز سری دارد.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: آیات قرآن در سه بخش قابل تقسیم است مبدا، معاد و راه برخی از آیات در آشنایی با خداست برخی مربوط به انجام است که توجه به عوالم بعد از مرگ دارد در بین مبدا و معاد راه است که امامت رسالت شریعت و اخلاقیات همه در این مسیر قرار دارند.  
 
خطیب نماز جمعه تهران گفت: در سوره فاتحه الکتاب نیز خداشناسی وجود دارد صفات رحمان، رحیم، ربوبیت و مالکیت خدا که جنبه رکنی صفات خداوند هستند نیز مشهود است و این مسئله عبادت، راه و طریق الی الله است که در سوره فاتحه بیان شده است. امیدواریم خدا توفیقی بدهد که بعد از اطلاع از این صفات نمازمان متحول شود. 

**حضور پرشکوه ملت ایران در راهپمایی 22 بهمن دشمن شکن بود
 

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های دوم این هفته نیز با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: راهپیمایی پرشکوه و دشمن شکن 22 بهمن سالروز تحقق وعده خداوند، پیروزی ایمان بر کفر و پیروزی خون بر شمشیر و پیروزی امامت و ولایت که حاکمیت خداست بر سلطنت و غیرسلطنت کاملا مشهود است در مسئله ولایت تنها حاکمیت دین مطرح است.
 
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: حضور دشمن شکن و حماسی مردم عزیز که در طول 25 سال آغاز پیروزی انقلاب تا سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند و اصول انقلاب را بازخوانی کرده و به دنیا اعلام می‌کنند که ما همان انقلابی‌های 57 هستیم که این مسئله جز معجزات است.  
 
وی تاکید کرد: در این حضور حماسی چند مسئله قابل توجه است دین ما، قرآن ما، اهل بیت(ع) و رهبری و علما هم مبدا انقلاب بودند و هم مسیر را مشخص کردند و با این پافشاری مطالبه خود را برای اجرایی کردن دستورات اسلام نشان دادند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی اظهار داشت: دولت‌های اسلامی باید دغدغه‌های حجاب، عفت، پاکدستی مسئولین، احکام اسلام و غیره را در نظر بگیرند انقلاب ما انقلاب مکتب و دین بوده در انقلاب ما رهبری از آن خداوند و هدایت جامعه از آن رهبری است اسلام دین زندگی است و باید با مدیریتی که این دین را شناخته و معمار و مهندس انقلاب یعنی حضرت امام خمینی(ره) مثل همه ظرافت‌ها و شفافیت‌هایی که در زندگی ایشان الگوست برخورد شود.
 
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: نکته سوم مسئله مبارزه با استکبار است آن چه که مصر الجزایر و یمن و غیره با آن مواجه بودند برای این بود که در راه مبارزه با استکبار هوشیاری لازم را نداشتند و از آیات خدا غافل بودند.   
 
وی تاکید کرد: دشمنان قصد نابودی شما را دارند تا از دین خود برگردید اما تا این انقلاب محتوای دینی و ولایت فقیه دارند یا جنگ نظامی با شما دارند و یا جنگ نرم و یا زخم زبان و با فشار می‌خواهند به اهداف خود برسند این‌ها می‌خواهند شما را از خط امامت و انقلاب خارج کنند اما حضور شما در راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد که هیچ وقت نخواهند توانست این کار را انجام دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: امام راه تازه‌ای به جهانیان عرضه کرد  آن چه که غرب و شرق عمل کرده‌اند شکست خورده است نظام لیبرال دموکراسی نیز از درون پوسیده دنیا منتظر دیدن محوریت الهی هستند.
   
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: امام نظام وابسته به غرب را بیرون کرد و به جای آن نظامی براساس اسلام و با خواست مردم پایه گذاری نمود و این مردم بودند که در کنار امام انقلاب کردند و با خون خود انقلاب را تحقق بخشیدند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ملت ایران در برابر هر کشوری که علیه ما گزینه نظامی داشته باشد، به فضل الهی پاسخی کوبنده دارد و توهم این که  ما را با تحریم‌ها  خرد کنند باطل است؛ ما ملتی مقاوم هستیم که از تحریم‌ها هراسی نداریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاظم ، صدیقی ، خطیب ، نماز ، جمعه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار