یک منتقد سینما گفت: سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بین ناامیدی و امید در نوسان برگزار شد.

"جبار آذین" منتقد سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: جشنواره سی‌ودوم در خصوص چگونگی برگزاری و کم و کیف اجرای برنامه و همچنین گزینش افراد در هیات‌های مختلف اجرایی حرف و حدیث‌هایی دربرداشت اما با این وجود نتیجه‌ی حاصل از آن مورد قبول اغلب اهالی سینما و مردم بود.
 
وی افزود: این رضایت نشان دهنده این است که علی‌رغم کم و کاستی‌ها، اشکالات و اشتباهات، جشنواره سی‌ودوم بد اجرا و برپا نشد.
 
"آذین" ادامه داد: به لحاظ محتوایی جشنواره بین امید و ناامیدی در نوسان بود که علت آن حضور فیلم‌های اجتماعی با نگاه و نگرش تلخ و سیاه بود.
 
این منتقد بیان کرد: اغلب فیلم‌سازان در ژانرهای اجتماعی کار کرده بودند و باتوجه به این موضوع که فیلم‌سازان جوان ما هنوز تجربه ساخت فیلم اجتماعی را ندارند، آثارشان شعاری و سطحی از آب درآمده بود.
 
آذین عنوان کرد: جشنواره امسال نشانگر توقف قدیمی‌ها، تحرک سینماگران انقلاب و حضور جسورانه سینماگران جوان بود.
 
وی اظهار داشت: در جشنواره امسال آثار افرادی چون کیمیایی، برای گفتن نداشت و درگذشته درجا زنده‌اند و به لحاظ مضمون و محتوا آثارشان دچار توقف شده و به جای حرکت روبه جلو، تکرار شدند.
 
"آذین" افزود: نسل انقلاب سینما چون "حاتمی کیا"، "درویش"، "کمال تبریزی"، "ده نمکی"و... کسانی بودند که علی‌رغم برخی کاستی‌هایی که در آثارشان وجود داشت هنوز سرپا هستند و با فیلم‌های خوب، حرف خوب می‌زنند.
 
وی ادامه داد: فیلمسازان جوان هم جسارت فیلم ساختن داشتند اما از آنجایی که وارد عرصه سینما نشدند با فیلم‌های اجتماعی یک سویه‌نگر، سطحی، تلخ و سیاه خواهان بیان نقدهای اجتماعی بودند. اما به دلیل ناآشنایی با مقوله‌ی نقد فقط به بخشی از مسائل پرداختند.
 
وی اظهار داشت: به هرحال دربین این فیلم‌سازان جوان، سینماگرانی چون "محمدرضا لطفی"، "هومن سیدی" و"نرگس آبیار" حضور داشتند که در جشنواره خوب درخشیدند.
 
آذین خاطر نشان کرد: جشنواره فیلم فجر با همه‌ی اشکالات به لحاظ محتوایی بین ناامیدی و امید در نوسان بود امیدواریم درسال آینده شاهد درخشش امید در فیلم‌ها و خود جشنواره باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار