"جبار آذین" گفت:‌داوری و انتخاب فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فجر نسبت به سال گذشته از سلامت بیشتری برخوردار بود.

"جبار آذین" منتقد سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ درخصوص نتایج و آرای هیأت داوران سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: از آنجایی که جشنواره فیلم فجر یک جشنواره دولتی و رسمی است بنابراین به طور طبیعی در آثار جشنواره هم باید نگاهها و سایت‌های فرهنگی دولت لحاظ شود.
 
وی افزود: باتوجه به آنکه افراد و هیأت داوران از مسئولان دولتی گزینش می‌شوند باید علاوه بر نگاه تخصصی به سینما برخی مسائل فرهنگی که دولت متولی آن است را نیز درنظر بگیرند.
 
"آذین" ادامه داد: افراد شرکت کننده در این جشنواره باید بدانند جشنواره فیلم فجر دولتی است.
 
این منتقد سینما اظهار داشت: درسالهای گذشته شاهد دخالت سیاست در امر جشنواره فیلم فجر بودیم اما جشنواره سی‌ودوم نسبت به دوره‌های قبل سالم‌تر برگزار شد.
 
"آذین"ادامه داد: در جشنواره امسال چون آن معیارها، دخالت‌ها و سفارشی‌ها کم رنگ شده بود و همچنین سعی شده بود نگاه کارشناسی به فیلم‌ها صورت بگیرد بنابراین فیلم‌های امسال معقول‌تر و بهتر داوری شد.
 
"آذین" بیان کرد: با وجود اینکه امسال از لحاظ کمی جشنواره‌ای با آثار زیادی را داشتیم و از هر نسل فیلم وجود داشت که خود این مسئله کار هیأت داوران را سخت می‌کرد اما با این حال انتخابهای صورت گرفته انتخابهای درستی بود.
 
وی عنوان کرد: انتخاب‌های درست صورت گرفته باعث شد تا برخلاف سال گذشته که حرف و حدیث‌های زیادی درخصوص داوری وجود داشت وجود اینگونه مسائل امسال به وجود نیامد.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار