رابرت فورد تهدید به ارجاع پرونده سوریه به شورای امنیت کرد

سفیر سابق آمریکا در دمشق در اظهاراتی از ارجاع پرونده سوریه به شورای امنیت در صورت عدم رایزنی بر سر تشکیل دولت انتقالی در مذاکرات ژنو خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه الوطن سوریه روز پنج شنبه نوشت:"رابرت فورد" سفیر سابق آمریکا در دمشق و رئیس اجرایی هیدت مخالفان سوری در مذاکرات ژنو تهدید کرده است که در صورتی‌که هیات دولت سوریه بر سر بند تشکیل دولت انتقالی در طول مذاکرات ژنو گفتگو نکند و بر سر بند مبارزه با تروریسم اصرار کند،پرونده سوریه را به شورای امنیت ارجاع می‌دهد.

این روزنامه به نقل از "رابرت فورد" نوشت:برنامه کاری مذاکرات ژنو2 درباره سوریه پیش از این در نامه دعوت "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل تعیین شده که محوریت آن درخصوص بررسی تشکیل دولت انتقالی است و "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه مسئول اجرای متن دعوتنامه دبیرکل سازمان ملل به شمار می‌رود.

"رابرت فورد" در ادامه تهدید کرده است که در صورتی که هیات سوری به آنچه که در بند تشکیل دولت انتقالی آمده است،پایبند نباشد،پرونده سوریه را به شورای امنیت می‌برد.

گفتنی است "رابرت فورد" سفیر سابق آمریکا در دمشق روز نخست مذاکرات ژنو به همراه هیات مخالفان نظام سوریه وارد کاخ سازمان ملل در ژنو شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رابرت ، فورد ، الوطن ، سفیر ، بان ، کی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار