به همت ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 10 در محلات ده گانه این منطقه طرح شناسایی عوامل بحران زا و بحران زدا در حال اجراست.

محمد ابراهیم ملاصالحی دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه 10 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت : این طرح شناسایی عوامل بحران زا و بحران زدا از ابتدای سال جاری با هدف شناسایی محلهای بحران زا و بحران زدا در محلات ده گانه آغاز شده که تا کنون در هشت منطقه به پایان رسیده و در دو محله زنجان جنوبی و سلسبیل شمالی در حال اجراست، که بزودی به اتمام خواهد رسید.
 
  وی درادامه افزود: ستاد مدیریت این محلها را شناسایی و آگاهی لازم جهت رعایت نکات ایمنی به متولیان ویا ساکنین این محلات داده می شود تا باعث بروز بحران برای همسایگان مجاور نشوند.   
 
 ملا صالحی در بحران پاسخ به اینکه عوامل بحران زا و بحران زدا در محلات شامل چه اماکنی می شود؛ گفت: بعنوان مثال : پست فشار گاز و یا مغازه هایی که برای پر کردن سیلندر گاز هستند در منطقه وجود دارند ؛ که اگر نکات ایمنی در انجا اعمال نشود کوچکترین بی احتیاطی می تواند برای ساختمانهای مجاور بحران زا باشد و اما محلهای بحران زدا مانند : بیمارستانها ، اماکن درمانی، پارکها و محلاتی که در هنگام بحران می توان از آنها جهت کاهش ضایعات و صدمات بعد ازحوادث مدد جست. مثلا از بیمارستان های نزدیک این محلات برای امور درمانی و از پارک یا فضای سبز برای اسکان ، دپوی تجهیزات و ... استفاده کرد.
 
گفتنی است انجام این طرح سبب می شود تا هنگام حوادث طبیعی و غیر مترقبه از بروز حوادث ثانوبه کاسته شود ویا در موقع حوادث انسان ساز امداد رسانی سریعتر و بهتر صورت کیرد.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار