پدر و مادرها باید توجه داشته باشند که اگر کودک به همراه استفراغ علائمی نظیر تب وسرفه را دارد حتما به پزشک مراجعه کنند. همه کودکان استفراغ را تجربه کرده‌اند و این به آن معنی است که پدر و مادرها هم با این عارضه آشنا هستند.

الهام فرقانی متخصص نوزادان و کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همه ما می‌دانیم که کمتر کودکی وجود دارد که در زمان کودکی‌اش استفراغ را تجربه نکرده باشد این به آن معنی است که اکثر خانواده‌ها با این مشکل آشنا هستند و با آن روبرو شده‌اند.

فرقانی افزود: زمانی‌که کودک شما کوچک است و نمی‌تواند خودش به راحتی استفراغ کند مثلا بچه‌های زیر یکسال، باید بچه را به پشت برگردانید که همه محتویات آن بیرون بیاید.

زیرا اگر این اتفاق نیافتد با اولین تنفس آن مواد وارد ریه‌ها می‌شود. بنابراین باید کودک را رو به پهلو یا شکم برگردانید. دهانش را بعد از استفراغ با آب تمیز کنید. به مقدار خیلی کم، درحد چند تا قاشق مایعات به کودک بدهند و اگر دوباره استفراغ نکرد مقدارش را می‌توانند زیاد کنند و اگر تا چند ساعت بعد استفراغ نکرد می‌توانند غذای ساده‌ای به او بدهند، و توجه داشته باشند که اگر مکرر استفراغ کرد و پدرو مادر نتوانستند به او مایعات بدهند و همراه با علائم دیگری مثل سرفه و تب بود حتما به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: استفراغ ، کودک ، بچه ، عارضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدیس
۰۳:۵۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
سلام ،بچه ی من 14ماهه است امشب با خوردن دو تکه خیار شور نصفه شب استفراغ کرده است ،،،تا حد زرداب وبعد از آ ن هیچ چیز دیگری نخورد و خوابید حالا باید چکاره انجام دهم
آخرین اخبار