رئیس مرکز پژوهشهای علوم جوی اقیانوس دانشگاه شیراز گفت: بر اساس پیش بینیها، وضعیت بارندگی زمستان در استان فارس زیر نرمال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محمد جعفر ناظم السادات در رابطه به وضعیت بارندگی در جنوب کشور و استان فارس افزود: پدیده هایی که در اقیانوس هند اتفاق می افتد دلالت بر این دارد که بارندگی در مناطق جنوب کشور و استان فارس در فصل زمستان نرمال و حتی کمتر از نرمال است و بر اساس نقشه ها این پدیده همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: بر اساس این پدیده ها انتظار می رود که وضعیت بارندگی در مدت باقیمانده از فصل زمستان در مناطق جنوبی کشور به ویژه استان فارس زیر نرمال باشد.

رئیس مرکز پژوهشهای علوم جوی اقیانوس دانشگاه شیراز با بیان اینکه شرایط بارندگی در استان به حالت خشکی نیست، اظهار داشت: با این شرایط انتظار می رود که مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی با اشاره به نوسانات شدید بارندگی در فارس و جنوب کشور گفت: با توجه به اینکه با کمبود آب در استان و جنوب کشور روبه رو هستیم، ضروری است که در مصرف آب صرفه جویی کنیم در غیر این صورت طی چند سال آینده با بحران آب روبه رو خواهیم شد.

ناظم السادات ادامه داد: در این راستا ضروری است که نسبت به کنترل سیلاب و  هدایت آب به داخل سفره آبهای زیرزمینی اقدام شود/.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارندگی ، نرمال ، زمستانه ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.