پیشکسوت فوتبال گفت: فوتبال ایران مانند بیماری است که ده نوع بیماری دارد و جراح نمی‌داند کدام را درمان کند.

امیر حاج رضایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: عوامل متعددی باعث شد لیگ امسال از سطح پایینی برخوردار باشد و مورد استقبال مردم قرار نگیرد به نظرم لیگ باید مسئول باشد و یک لیگ پویا باید بتواند بازیکن، مربی داورهای خوبی را تربیت کند، متاسفانه لیگ ما در این مساله فقیر بوده است و خروجی آن جز ضرر و زیان‌های مالی نبوده است، لیگ امسال در حدی بود که حتی به تیم ملی هم نمی‌تواند کمک کند.

وی در رابطه با شرایط تیم‌های مدعی و اینکه کدام تیم شرایط مناسبتری بریا قهرمانی دارد، گفت: قهرمان لیگ از همین الان قابل پیش بینی نیست چهار تیم در کورس هستند و هرکدام چهاربازی دارند، باید دید وضعیت این چهار تیم بعد از تعطیلات لیگ به چه صورت خواهد بود، تعطیلی 33 روزه برای تیم‌های مدعی یک آفت تلقی می‌شود.

معتقدم تیم فولاد خوزستان ازهمه نظر بیش از دیگر تیم‌ها استحقاق قهرمانی دارد زیرا این تیم دربازی گروهی خوب کار می‌کند و بازیکنان و مربی با ارزشی دارد و در زمان پیروزی و باخت دچار حاشیه نشده است و نوسان نداشته است.

حاج رضایی در واکنش به کم گل بودن بازی‌های هفته‌های اخیرو کیفیت لیگ اظهار کرد: نداشتن صحنه‌های جذاب و وجود بازی‌های راکد و کسل‌کننده تیم‌ها در مجموع عواملی‌اند که بازی‌های کم گل را رقم زده و کیفیت لیگ را پایین آورده‌اند.

خوشبختانه مسابقات مهم اروپا پخش می‌شود و مردم با دیدن این بازی‌ها کیفیت را مقایسه می‌کنند.

در حال حاضر معتقدم لیگ ما خلاف فلسفه فوتبال است و فلسفه فوتبال اینطور نیست.

وی در ادامه افزود: تلاش بازیکنان برای حضور در تیم ملی و 16 تیم شدن لیگ یعنی فشرده شدن بازی‌ها در شروع لیگ می‌توانست موثر باشد و به لیگ امیدوار باشیم اما متاسفانه این دو عامل نه تنها موثر نبودند بلکه موجب پویایی لیگ هم نشدند.

کارشناس فوتبال در خصوص لژیونرها بیان کرد: بازیکنان خوبی همچون علیرضا جهانبخش و سردار آزمون در لیگ‌های اروپا بازی می‌کنند که این بازیکنان در آینده می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لیگ امسال توانسته پدیده‌ای را معرفی کند گفت: در داخل کشور ما جوانان خوب و مستعدی همچون امید عالیشاه و پیام صادقیان ویعقوب کریمی را داریم که با توجه به با ر فنی که این بازیکنان دارند مطمئناً مفید خواهند بود همچنین در تیم فولاد خوزستان چهره‌های جوان و با انگیزه‌ای همچون جماعتی و تشریفات را داریم که نقش پررنگی در موفقیت‌های این تیم داشته‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع باید به جوانان اجازه داده شود تا در سطوح پایین تر از جام جهانی بازی کنند وتجربه کافی را کسب کنند ولی متاسفانه این امر حمایت نمی‌شود.

حاج رضایی درباره اعتصاب‌های اخیر درتیم‌ها اظهار کرد: اعتصاب کار درستی نیست وبار منفی دارد ولی باشگاه در قبال تعهدی که وارد باید عمل کند البته بعضی قرار دادها واقعاً نجومی هستند وبعضی بازیکنان از لحاظ فنی در حد این مبالغی که قرار داد بسته‌اند نیستند.

بازیکنان روی مبالغ قرار دادشان برنامه‌یزی می‌کنند ووقتی این حساب مسدود می‌شود بازیکنان به تنگنا می‌خورند و این مشکل ساز می‌شود یک مدیر باید نسبت به توان مجموعه‌اش با بازیکنان قرار داد ببندد تا این مشکلات پیش نیایند.

وی در پایان بیان کرد: مشکل در فوتبال ما به قدری زیاد است که به مانند بیماری می‌ماند که 10 نوع بیماری دارد و وقتی روی تخت جراحی قرار می‌گیرد جراح نمی‌داند کدام بیماری را اول درمان کند.

به نظرم این مسائل زیاد گفته شده‌اند و واقعاً نمی‌دانم این فوتبال به کجا می رود و چشم انداز مناسبی را برای آن نمی‌بینم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سطح ، پایین ، لیگ امسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار