جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با استقبال بی سابقه شخصیت‌های روسیه در مسکو برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با استقبال بی سابقه شخصیت های روسیه و دیپلمات های سایر کشور در اقامتگاه سفیر کشورمان در مسکو برگزار شد.

 در آیین  مقامات ارشد دستگاه‌های اجرایی از جمله معاونان وزارت خارجه روسیه ، رهبران مراکز اسلامی و همچنین دیپلمات ها و وابستگان نظامی بیش از 50 کشور اروپایی ، آسیایی ، آفریقایی و آمریکای لاتین  ضمن ادای احترام به دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ، این روز ملی را به دولت و ملت ایران تبریک گفتند .

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه و نماینده ارشد روسیه در مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 در این آیین با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از اقدامات غیرسازنده آمریکا پس از امضای برنامه اقدام مشترک میان ایران و گروه 5+1 انتقاد کرد .

وی افزود : روسیه با هر گونه گسترش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران مخالف است و اینگونه اقدامات آمریکا در مسیر مذاکرات خطرناک است .

نماینده ارشد روسیه در مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 گفت : تحریم های یکجانبه ضد ایران غیرقانونی است و مبنای حقوقی ندارد و روسیه علاقمند توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است .

ریابکوف اظهارات مقامات آمریکایی در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و گروه 5+1 را رد کرد و اینگونه رفتارهای مقامات آمریکایی را غیرقابل قبول دانست .

"راویل عین الدین " رهبر مسلمانان روسیه هم که به همراه هیاتی از روسای مراکز اسلامی این کشور در این آیین حضور یافت تاکید کرد : انقلاب اسلامی ایران ، جهان اسلام را احیاء کرد .

مفتی اعظم روسیه گفت : از تاثیرات انقلاب اسلامی ایران در فروپاشی نظام کمونیستی شوروی نمی توان صرفنظر کرد و حضرت امام خمینی بنیانگذار انقلاب و حضور آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در راه آرمان های بلند اسلام ملت را هدایت می کنند .

وی با اشاره به برخی مشکلات و رفتارهای تفرقه افکنانه در جهان اسلام از سیاست جمهوری اسلامی ایران و روسیه در حل مشکلات کشورهای اسلامی از جمله سوریه ، عراق و سایر کشورهای منطقه تمجید کرد و گسترش این همکاری ها را خوستار شد .

رئیس شورای مسلمانان روسیه ادامه داد : راهبرد دشمنان جهان اسلام تجزیه کشورهای اسلامی است اما همه ملت های مسلمان باید زیر پرچم اسلام با یکدیگر متحد باشند .

شرکت کنندگان در این آیین در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با تبریک پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در سی و پنج سال گذشته در عرصه های مختلف از ایستادگی ملت ایران   در مقابل موانع ایجاد شده در راه توسعه و پیشرفت کشورمان تمجید کردند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار