مراسم جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران با حضور ایرانیان مقیم واشنگتن پایتخت امریکا، برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مراسم جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران با حضور ایرانیان مقیم واشنگتن پایتخت آمریکا و با مشارکت جمعی از شخصیت های دینی و دانشگاهی مقیم این کشور برگزار شد.

 این جشن پرشور که با برنامه‌های متنوعی در قالب اجرای چند قطعه سرود و سخنرانی همراه بود، هموطنان مقیم پایتخت آمریکا، سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

سرپرست دفتر حفاظت منافع کشورمان در واشنگتن در این مراسم، رمز پیروزی انقلاب اسلامی را همت مردم و اخلاص و اتکاء امام خمینی (ره) به قدرت لایزال الهی دانست و گفت: حضرت امام خمینی (ره) از آغاز تا پایان بر سر اصول مورد اعتقاد خویش راسخ و استوار ایستاد.

مهدی عاطفت، دشمن شناسی را از دیگر ویژگی های بارز امام (ره) برشمرده و گفت: شاه دشمن درونی و حامیان وی یعنی قدرت های خارجی دشمن بیرونی بودند که امام  فرمودند باید با هر دو دشمن درونی و بیرونی مبارزه کرد. 

وی با اشاره به بالارفتن اعتماد به نفس مردم ایران که تحت رهبری امام خمینی (ره) حاصل آمده اضافه کرد که مردم ایران در سایه اتکا به نفس به دست‌آوردهای بزرگی نایل آمدند تا جائیکه ایران اسلامی امروز به عنوان یک قدرت مؤثر منطقه مطر ح است.

سرپرست دفتر حفاظت منافع کشورمان در واشنگتن با اشاره به پیشرفت های مختلف علمی و فناوری کشورمان که تحت رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت اله خامنه ای بدست آمده است، گفت: این پیشرفت‌ها را غیر قابل تصور است و همانطور که حضرت امام خمینی (ره) معتقد بود، پایداری بر اصول، ایران را به قدرتی جهان تبدیل خواهد کرد.

امام جماعت مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن نیز در این مراسم با اشاره به تاثیرگذاری عمیق انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب های گوناگونی که در قرن گذشته  در روسیه، چین ، کوبا رخ دادند، گفت: انقلاب اسلامی ایران موتور محرک همه حرکت‌های خوب جوامع در مناطق مختلف جهان شده است .

حجت الاسلام و المسلمین بحرینی، به نقش بی بدیل حضرت امام خمینی (ره) در هدایت و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) نه تنها شخصیتی عارف و فقیه بلکه فردی سیاسی بود و از چیزی هراس نداشت و از مصائب سیاسی و جنگ نگران نبود و حتی اطرافیان با دیدار او و مجالست با او نیرو می گرفتند. 

وی افزود: امام خمینی (ره) شخصیتی عارف و انسانی الهی و ملکوتی بودند که هرگز در پی شهرت و نام نبود و فقط به خاطر احساس تکلیف وارد صحنه می شدند.

حجت الاسلام و المسلمین مختار فائزی از شیعیان پاکستان و امام جماعت مرکز بزرگ شیعیان در شیکاگوی آمریکا نیز در این مراسم انقلاب اسلامی ایران را محصول فرهنگ و تمدن ملت بزرگ ایران و نیز آموزه های دین مبین اسلام دانست.

وی با اشاره به اینکه ایران در تاریخ هزاران ساله خود، همواره بر فرهنگ و تمدن بشری تأثیر گذار بوده است، گفت: فرهنگ و ادبیات ایران زمین، سرشار از مفاهیمی چون جوانمردی، شجاعت و علم دوستی است و ایران به خاطر مردم علم دوست، کمال دوست و هنرپرور آن در جهان شناخته می شود. 

امام جماعت مرکز شیعیان شیکاگو تاکید کرد: ملت بزرگ ایران ثابت کرده است که شایسته جلوداری سایر ملت ها از بُعد عدالت خواهی، انصاف، آزادی و برابری است که تحقق این ارزش‌ها، همواره آرزوی همه انبیا و اولیاء بوده است.

در این مراسم همچنین دانش آموزان مدرسه اسلامی واشنگتن، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرودهای انقلاب اسلامی را اجرا کردند که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار