سی و دومین جشنواره فیلم فجر به همراه حاشیه‌هایش به پایان رسید که از مهمترین حاشیه‌های این دور از جشنواره غیبت دو کارگردان سرشناس، حذف فیلم عصبانی نیستم و اهدای مصلحتی سیمرغ‌ها و جوایز بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ، روال برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم فجر امسال نیز همچون سال های گذشته با تاخیر 40 دقیقه ای و گذر هنرمندان از فرش قرمز طراحی شد و چهره های متفاوتی در این دوره حضور داشتند و رئیس دفتر  رئیس جمهور نیز در این مراسم حضور داشت.

سرانجام فیلم «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان به دلیل جو رسانه ای و حاشیه های به وجود آمده از دور رقابت خارج شد و به خواسته تهیه کننده فیلم برای حفظ آرامش سینمای ایران از جوایز خود گذشت کرد.
 
متاسفانه امسال نیز برخی از رسانه ها گلچین شدند و بدترین مکان را در اختیار آنها قرار دادند مکانی که در آن حضور غیر رسانه ای و غیر سینمایی‌ها دیده می شد و در بالکن جشنواره تنها کسانی بودند که به عنوان مهمانان ویژه و رودربایسی دار مسئولان برگزاری حضور داشتند این کم لطفی که از ابتدا جشنواره وجود داشت در آخر نیز ادامه پیدا کرد.

اما احمدرضا درویش و ابراهیم حاتمی‌کیا از غایبان مراسم اختتامیه بودند که فیلم‌هایشان بیشترین جوایز را دریافت کرد.

ابتکار عمل دبیر جشنواره برای جلب رضایت همه اهالی سینما اهدا دو سیمرغ و یا اهدای 2 دیپلم افتخار در برخی از بخش ها بود که جای بحث دارد.

طراحی مراسم اختتامیه به گونه ای بود که محمدرضا شهیدی فر اجرای این برنامه را به عهده داشت، همچنین صندلی‌های خالی کنار سن تعبیه شده بود که تعداد آنها از روند الگوبرداری از جشنواره‌های خارجی از محل حضور هیات داوران حکایت داشت و پخش کلیپی به مناسبت دهه‌ی فجر و موسیقی سرود هوا دلپذیر شد از بخش‌های ابتدایی برنامه بود.

همچنین نامزدهای هر بخش به‌صورت تصویری معرفی می‌شدند و در حین اهدای جوایز تصاویرشان در ال سی‌دی‌ها بصورت ثابت دیده می‌شد.

نوبت به سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید که به دلیل طولانی شدن صحبت‌هایش با دست‌زدن تماشاگران همراه شد که جنتی اعلام کرد که صحبت‌هایم رو به پایان است و زود تمام می‌شود.

اجرای برنامه‌ی موسیقی مراسم اختتامیه را علیرضا قربانی برعهده داشت که ضمن اجرای چند قطعه آمیخته شدن یکی از آنها با تصاویر درگذشتگان سال جاری سینما، با استقبال حاضران همراه شد.

کلیپ دیگری در دو بخش در قالب گفت‌وگوهایی با سینماگران درباره‌ی آغاز دوران جدیدی در سینما پخش شد.

در بخشی از مراسم مجری برنامه با اشاره به حضور جانبازان آسایشگاه ثارالله (ع) در اختتامیه از حاضران خواست که با ایستادن به آنها ادای احترام کنند.

پخش تصاویری از فیلم‌های مطرح تاریخ سینما با صدای محسن چاووشی از دیگر برنامه‌ی اختتامیه بود.

در بخش معرفی جوایز اصلی جشنواره فیلم فجر انتظار همه حاضران در مراسم این بود که فیلم "چ" و یا ابراهیم حاتمی کیا یکی از جوایز بهترین فیلم و یا کارگردانی را از آن خود کند اما تنها جایزه نگاه ملی به این فیلم تعلق گرفت و شاید یکی از دلایل غیبت حاتمی کیا در این مراسم اطلاع از نتایج جشنواره بوده است.

پس از اهدای جوایز بازیگران نقش اول بخش سودای سیمرغ همه‌ی داوران به روی سن حاضر شدند و جوایز را اهداء کردند و خبری از اعلام جوایز نقدی برای برگزیدگان در این دوره نبود.

هرچه بود با تمام حاشیه هایش به پایان رسید و امیدواریم این روند ادامه نداشته باشد و در سال های آتی بدون حاشیه برگزار شود.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
جای حاتمی کیا بالای سن خالی بود . هرچند که قابل پیش بینی بود .
-
خودم
۰۹:۲۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
سینما در ایران فقط یک نما دارد... فخرفروشی اهالی اش و جدابودنش از مردم.(بعضیاشون مثبت هستند البته) همین
آخرین اخبار